Du er her

«Bra som jeg er» fra Kappahl

KappAhl øker sitt engasjement for organisasjonen Kors på halsen. Med kampanjen ”Bra som jeg er” synliggjør motekjeden Kors på halsens arbeid og formidler budskapet som egentlig burde være selvsagt – alle barn og unge er bra som de er.
Av Ove Hansrud
Publisert 23.02.2015 08:15


Barn får designe sine egne t-shirtmotiver i kampanjen "Bra som jeg er".

– Vi er stolte over å fremme dette viktige budskapet til inntekt for Kors på halsen. Å hjelpe barn til å innse sin egenverdi er en investering i alles fremtid, sier adm. direktør. i KappAhl Norge, Liv Berstad.

- Vi ønsker at kampanjen sprer seg som ringer på vannet og inspirerer mange flere til å engasjere seg.

Til uken starter KappAhl sin kampanje ”Bra som jeg er” i sine rundt 400 butikker i Sverige, Norge, Finland og Polen. – I alle land hvor vi har butikker finnes det organisasjoner som jobber for å støtte barn og unge, sier markedssjef i KappAhl Norge, Bente Storløkken. Vi viderefører det viktige arbeidet ved å gi flere av disse organisasjonene vår støtte.

I 2014 samlet KappAhl Norge inn nærmere 450.000 kroner til inntekt for Kors på halsen. Målsetningen er å samle inn enda flere penger til Kors på halsens arbeid gjennom ”Bra som jeg er”-kampanjen.


Barn designer t-shirtmotiver

Årets kampanje starter med en konkurranse hvor barn får sjansen til å designe et t-shirtmotiv som viser hva ”Bra som jeg er” betyr for dem. Vinnerens motiv trykkes på t-shirts og selges hos KappAhl i høst, i Norge til inntekt for Kors på Halsen. – Vi håper selvfølgelig på et like godt resultat som da konkurransen ble arrangert i Sverige i fjor. Vi mottok bidrag fra barn i alle aldre og det var veldig inspirerende å se de flotte tegningene og lese alle gode argumenter for hvorfor alle er bra som de er. Vi klarte rett og slett ikke å velge én vinner blant alle de herlige bidragene, så det ble to! avslutter Bente Storløkken.