Roy Andersen, Erland Bottegård og LIvar Askø på dte nye showrommet i Norwegian Fashion Center

7 merker under samme tak

- Vi har fått en meget god merkemiks som fungerer godt sammen og som utfyller hverandre. Med 7 gode herremerker under samme tak er Bottegård og Askø Agenturer på god vei til å bli et merkevarehus!

Publisert

Det sier Erland Fagernes Bottegård, som sammen med sin partner Livar Askø og underagent Roy Andersen har vært gjennom en hendelsesrik periode med en god salgsvekst på alle merkene og endringer i firmastrukturen som gjør at han ser meget optimistisk på tilværelsen:

- Livar Askø og jeg har jobbet godt sammen i mange år. I løpet av det siste året har vi fått med oss Roy Andersen, og vi har fått nye kontrakter med merker som gjør at vi kan tilby kvalitetsprodukter i de fleste segmentene i markedet, sier han.

7 merker

I det nye showrommet i Norwegian Fashion Center og showrommet i Sandnes, hvor Askø og Andersen jobber ut fra, har de sju merker: Cavalier, Oscar of Sweden, Sunwill, Clipper, Erla of Sweden, Anerkjendt og Seven Seas,

- Vi har gått fra to til sju merker på to år, og føler at vi på mange måter følger en sterk trend i bransjen, med flere merker under samme tak. Selv om vi fortsatt er ganske unge, fra 31 til 42 år, har vi vært lenge i bransjen og er godt rustet til å møte en stadig tøffere konkurranse, sier Bottegård, Askø og Andersen..

Kvalitetsleverandører

Vi jobber sammen med erfarne, kvalitetsbevisste leverandører som er spesialister på sine områder. Alle har et solid leverings- og suppleringssystem, med store NOS-lagre. Noe som gjør at vi kan jobbe tett sammen med kundene våre og legge opp til et innkjøpsmønster som gjør at de reduserer risiko og kapitalbinding, med mindre varelager og hyppige, godt planlagte suppleringer.

- Alle leverandørene våre er fleksible, med god kunnskap om det norske markedet, og med Norge som et så viktig marked at de er flinke til å ta signaler og tilpasse kolleksjonene til norske forhold.

To nye merker

Bottegård og Askø Agenturer går inn i en ny sesong med to nye merker, Anerkjendt og Seven Seas.

- Anerkjendt er et dansk, trendy herremerke rettet mot kvalitetsbevisste, unge menn som er opptatt av å se godt ut, men som ikke er redd for å skille seg ut. Seven Seas er et dansk skjortemerke som leverer høy kvalitet til lave priser. Et merke som er godt kjent i Norge fra før, og som vi har store forhåpninger til. Dermed har vi to konfeksjonsmerker, Cavalier og Erla, og to skjortemerker, Oscar of Sweden og Seven Seas, som retter seg mot ulike segmenter og som utfyller hverandre på en god måte, sier Bottegård.

Cavalier

Cavalier er det største merket, og har hatt en salgsøkning på 30 prosent i Norge de siste årene. Et tradisjonsrikt svensk familieselskap med egen fabrikk i Tsjekkia, med europeiske metervarer. Cavalier har vært gjennom en omfattende fornyelsesprosess og har i tillegg til en solid posisjon i det klassiske segmentet og seremoniantrekk kommet mye sterkere i fashionsegmentet de siste årene.

Oscar of Sweden

Oscar of Sweden er en velrennomert svensk skjortespesialist, etablert i 1949. Med en bred skjortekolleksjon som både er klassisk og trendy, og et stort NOS-lager med gode suppleringsmuligheter.

Sunwill

Sunwill er et velkjent dansk merke, spesialister på herrebukser. De har fornyet og forynget seg kraftig de siste årene og har mange ulike modeller, kvaliteter og passformer, også rettet mot den yngre delen av markedet.

Clipper

Clipper er dansk strikkekspert, etablert i 1955, som også har vært gjennom en foryngelsesprosess de siste årene. En bred kolleksjon med strikk i ull og bomull.

Erla of Sweden

Erla er svensk kvalitetskonfeksjon til lave priser. Merket ble etablert i 2014 og har gått fra null til 43 millioner i omsetning på to år.

- Hvem selger hva?

- Livar og jeg skal selge Cavalier og Oscar of Sweden. Livar skal i tillegg ha Sunwill, og jeg tar ansvaret for Clipper. Roy får salgsansvaret for Erla of Sweden, Anerkjendt og Seven Seas.

Powered by Labrador CMS