Du er her

Allsize vokser i USA og får ny mann i Norge

Allsize fortsetter veksten i USA, ansetter Jørgen Hem som area manager og får Gard Erik Rolstad som ny representant i Norge.
Av Redaksjonen
Publisert 19.06.2018 10:23

Gard Erik Rolstad overtar ansvaret for merkene North 56°4 og Replika Jeans i Norge. Gard Erik skal, foruten å videreføre arbeidet Jørgen Hem har lagt ned med store størrelser for menn i løpet av de siste 15 år, jobbe med å implementere ”regular sizes” i de samme merkene på det norske markedet, heter det i en pressemelding fra Allsize Clothing Group - ACG.


Jørgen Hem

- På grunn av stor suksess og en voldsom etterspørsel i markedet etter de siste års satsing i USA, blir Jørgen Hem fast ansatt i ACG som ansvarlig for det amerikanske kontinentet samt «New Biz» som vil omfatte nye markeder globalt for ACG. Jørgen blir ansvarlig for etablering av nytt ACG kontor, showroom og lager i New York, og ansette folk til organisasjonen der. Så mye tid fremover vil tilbringes i USA, men han skal bo i Sandefjord og dele tiden mellom de to kontinentene. Jørgen skal delta på messen i Oslo i august, og fortsatt være samarbeidspartner til Gard Erik i det videre arbeidet med det norske markedet, heter det i meldingen.

Flott mulighet


Gard Erik Rolstad

- Det er en flott mulighet å kunne ta over så godt innarbeidet konsept på store størrelser som allerede er bygget i Norge, og jeg gleder meg til å ta del i dette, samt å jobbe med normale størrelser, som nå også er en fantastisk mulighet for butikkene som ønsker å fokusere på gode kvalitetsprodukter med super kalkyle fra en velfungerende internasjonal leverandør, sier Gard Erik Rolstad.

En utrolig reise

- Følelsen av ikke å ha nok timer i døgnet til å få gjort en god nok jobb i Norge samtidig som jeg er med på den utrolige reisen i Amerika gjør at det var på tide å gjøre en endring. Etter 15 år, hvor jeg har hatt et fantastisk samarbeid med mange av de samme kundene i nesten like mange år, er det vemodig å skulle gi slipp på det daglige i Norge. Jeg vil imidlertid bo i Norge og selvfølgelig være tilgjengelig fortsatt. Jeg kommer dessuten til å delta på messen i Oslo både nå i august og når jeg ellers har mulighet i tiden fremover. Fordi min samboer jo også er en del av den norske moteverden så jeg gjerne vil følge opp og være støttespiller for ACG i Norge fremover også. Jeg skal jo ikke slutte, men blir bare enda tettere knyttet til ACG på denne måten, så det er bare å kontakte meg - når som helst. Om det er noen som får lyst til å se noe nytt - er de dessuten absolutt velkommen på messene i USA også, sier Jørgen Hem.

- Jeg håper alle vil ta godt imot Gard Erik, og få masse glede av at det igjen vil være en 100 prosent dedikert person i det norske markedet. Suksess i Norge er viktig for meg, fordi det liksom er «mitt barn», og når vi nå har med oss alle fordelene volumøkningen i USA gir for ACG, er jeg sikker på at North56°4 og Replika vil være merker som er sikre kort å satse på for butikker i fremtiden - både fysisk og online, sier Hem.

Vinn-Vinn

Ole Dam, CEO i Allsize, er glad for å få Jørgen Hem med på sitt team, og at han har sagt ja til den store oppgaven det er at etableremerket i USA.

- At vi så samtidig har klart å få Gard Erik Rolstad ombord som ny agent for oss i Norge gjør jo dette til en «vinn-vinn»-situasjon for oss alle. Vi føler at vi hos ACG er klar for fremtiden og at vi har det som skal til for at lykkes i såvel Norge som i resten av verden. Vi har et velsmurt logistikksystem, en velfungerende kolleksjon ute i butikk og en organisasjon med bransjens beste back office. Dette er viktige ingredienser for de store aktørene ute i verden, og som vi merker at nordmenn også setter stor pris på.

- ACG har vært tidlig ute med satsingen på en profesjonell og brukervennlig B2B som har meget gode fotos av våre produkter. I tillegg har vi et stort NOOS -program. Alt dette gir kundene mulighet til å holde fastbundet likviditet nede og skaffe viktig løpende cash-flow til butikken. Vi gir fysiske butikker muligheten til å ta del i dagens netthandel, da de kan bruke vår B2B aktivt i butikk og mot forbruker. Dette er et godt hjelpemiddel i en tid hvor ting forandrer seg hurtig og man må følge med og være der det skjer.

-  Ansettelsen av Jørgen Hem har vært et ønske fra ACG en god stund, og vil øke vår interne kompetanse ved at Jørgen fremover også blir en del av lederteamet i ACG som en del av ansettelsen. Dette vil alle våre markeder dra nytte av fordi Jørgen har fokus på USA - som er det største forbrukermarkedet i verden. Vi er dessuten sikker på at Gard Erik vil være en riktig god person for den videre positive utvikling i Norge, da han allerede kjenner mange i vårt eksisterende kundenettverk. Han kommer dessuten til å vise fram en knallsterk SS19 kolleksjon blant annet under CIFF i København og på Oslo-messen i august i vårt faste showroom 5F-01 på Fornebu, sier Ole Dam.

Nøkkelord