Ana Popovic - ny designer med store ambisjoner

Ambisiøs nykommer vil hjelpe andre

- Jeg vil utvikle et merke som kan bidra til å gjøre en forskjell og hjelpe andre. En del av inntektene skal gå til et utdanningsfond som kan være starthjelp for andre.

Publisert

Ana Popovic er 23 år og nyutdannet og nyetablert designer, men det mangler ikke på ambisjoner og vyer.

Hun startet med det som skulle bli første kolleksjon for tre år siden, men slet i starten med å finne gode produksjonspartnere som kunne levere riktig kvalitet i små serier. I dag foregår produksjonen i hennes hjemland Serbia. - Jeg har funnet fram til et nettverk av syersker som jeg kjøper tjenester av. De er fleksible og leverer høy kvalitet, og jeg har tett kontakt for å følge opp. Det er folk jeg stoler på, noe som gjør at jeg har full kontroll hele tiden, sier hun.

Hun kom med første kolleksjon med rundt 30 plagg høsten 2016, hadde sin første visning i januar og er straks i mål med kolleksjon nummer to. Den første var elegante bruksklær som kunne brukes til de fleste anledninger. Nå kommer en mer glamorøs partykolleksjon. I tillegg har hun Popovic casual, en egen linje med unisex caps, hettegensere, jakker og t-shirts.

Anas kolleksjoner er inspirert av sterke kvinner, laget for sterke kvinner, med materialer og håndverksmessig utførelse i høy kvalitet, til priser i midtsegmentet.

Foreløpig skjer salget via egen nettbutikk, men hun jobber med å øke salgsaktivitetene, blant annet i samarbeid med Norway Fashion House. Og inntil videre må hun kombinere tilværelsen som designer med to andre jobber: en deltidsstilling i hjemmesykepleien og som butikkmedarbeider i Glitter.

Powered by Labrador CMS