Amfi Madla ble Årets kjøpesenter

Til høy jubel fra salen i Trondheim mottok Amfi Madla en av de mest prestisjetunge prisene i norsk retail: Årets kjøpesenter.

Publisert

Av Nils Vanebo

Juryleder Jomar Asbøll, som til daglig er senterleder på Trondheim Torg, delte ut prisen sammen med Lisa Sætre, daglig leder i MK Illumination. Asbøll satt i juryen sammen med Bjørn H. Nygård (Prognosesenteret), arkitekt Nils Tvedt og Lars Holst-Roness, senterleder på Amfi Kanebogen i Harstad som vant i fjor.

– Ta vare på menneskene, var Asbølls hovedbudskap, og listet opp fra juryens begrunnelse:

Amfi Madla står sterkt og vokser i en region med sterk konkurranse. De har gjennomført mange utbygginger og har god tilgjengelighet og adkomst, både fra biler, kollektivt og gående. Innvendig har senteret fine fellesarealer og spisesteder. Uttrykket er luftig og spennende med tydelig skilting og mye bruk av glass. Senteret har et egenutviklet budskap som når fram til alle kunder og hjelpsomme ansatte.

Senterledelsen har vært dyktige til å flytte om på eksisterende leietakere og å få inn nye kjeder. På drift scorer de også høyt, blant annet med en god avfallshåndtering.

– Så bra at flere enn oss tror på kjærligheten. Kjærlighet går aldri av moten, sa senterleder Anette Øfsti Worum da hun mottok prisen som henger høyest blant norske kjøpesentre.. Blant mottoene på Madla er "Madla Love".

Worum takket de 750 ansatte på senteret samt eieren Olav Thon Gruppen som gir dem både frihet og trygghet.

Aker Brygge og Sandvika Storsenter var de to andre nominerte i finalen.

Gulskogen, Drammen, vant en nyopprettet bærekraftspris og Glasmagainet vant prisen for årets kampanje.

Powered by Labrador CMS