Another Label nytt merke hos Label Agency

Another Label hos Label

Another Label er det nyeste merket i Label Agenturer. Et merke Lasse Brinck Løvstad har stor tro på.

Publisert

- Merket ble etablert i 2015, av erfarne, meget dyktige nederlandske bransjefolk. De har arbeidet med mange internasjonale merker tidligere, og en av dem driver ti store butikker, We are labels, i Benelux-landene.

Lois har vært en suksesshistorie for Label og Lasse Brinck Løvstad.

- Another Label er et høytrendy merke til fornuftig pris. Image, passformer, kvaliteter og ideen rundt merket gjorde at jeg falt for det med en gang. I en tid hvor innkjøperne blir stadig mer kritiske og profesjonelle må man kunne presentere nyheter som skiller seg ut, som har noe spesielt, og det følte jeg at jeg fant hos Another Label med en gang sier han.

Brinck Løvstad er dermed i en situasjon han har vært mange ganger før, og som han elsker: å finne fram til et merke han ser potensialet i, ta fatt og bygge det opp fra scratch. Han har gjort det med blant andre Filippa K og Day by Birger Mikkelsen. Og mener at han har muligheter til å gjøre det igjen med Another Label.

Merket har umiskjennelige hollandske røtter, men kombinerer parisisk sjarme med New York-inspirert stil. Kolleksjonen spenner fra klassiske plagg med spesialdesignede prints, god strikk og feminine og kule kjoler. I løpet av halvannet år har Another Label etablert seg i Nederland, Belgia, Sverige, Spania, England og Norge, og er inne i en rekke velkjente varehus og profilerte butikker.

En annen suksesshistorie hos Brinck Løvstad er Lois, som i løpet av halvannet år er solgt inn til over 60 butikker. Det tradisjonsrike jeansmerket var stort i Norge for en del året siden og er godt kjent blant dem som har levd en stund, men ukjent for de unge kundene. – Derfor er det skikkelig gøy å få en så god start. Jeg har ikke vært borti noe annet merke som har løftet seg så raskt etter å ha vært borte fra markedet så lenge. Og det appellerer like mye til de helt unge som til femtiåringer. Et fantastisk merke å jobbe med, ikke minst på grunn av et stort lager som gir gode suppleringsmuligheter. 30 prosent av innsalget er forhåndsordre, 70 prosent er supplering. Og nå jobber vi med å etablere et eget Lois-lager i Norge, slik at suppleringene går enda raskere.

Han har totalt 9 merker i sin merkeportefølje. Ivan Grundahl er det eldste, et merke han har jobbet med siden 1990. Bianco jeans startet samtidig med Lois, for halvannet år siden, og har allerede mellom 75 og 80 kunder. Marenas er hans eget skomerke, som nå har fire internasjonale distributører og selges i blant annet Japan, Israel, Hellas, Tyskland og England. I tillegg har han det svenske herremerket New House, Project AJ 117 og Brodie Cashmere.

Powered by Labrador CMS