APHRU er et nytt norsk merke som ble startet i fjor. Gründer Anita Godell lanserte merket mens hun var i mammapermisjon, med utgangspunkt i egen tidligere pendlertilværelse mellom Norge og utlandet. Nå vil hun satse videre og ønsker å samarbeide med en dyktig agent som kan selge inn merket til flere butikker.
Utgangspunktet for APHRU var at Anita savnet behagelige klær som hun følge seg vel i og så bra ut i hele dagen, fra jobb i et internasjonalt stort konsern til dagligdagse gjøremål på hjemmebane og sosiale sammenkomster på kvelden.
- APHRU-plaggene svarer på dette behovet: de tar deg gjennom dagen og er perfekte for travle mennesker som ikke vil la design gå på kompromiss med komfort og funksjon. Vi legger ned svært mye arbeid i å jobbe ut gode snitt på alle modellene. Det brukes kun europeiske kvalitetsstoffer, og alle plaggene blir sydd ved et lite studio i Milano av dyktige syersker, forteller hun.
APHRU har en egen konseptbutikk i Paleet i Oslo, der de allerede har opparbeidet seg en stor masse faste kunder. Merket er kjøpt in av syv andre butikker, både i Norge og utlandet, og Godell ser mange og store muligheter for videre vekst. Derfor ønsker hun å samarbeide med en dyktig agent som kan bidra til å løfte merket videre.
- Vi har store ambisjoner for fremtiden, både her hjemme så vel som internasjonalt. APHRU er et av merkene NFI har løftet inn i moteklyngen som et av merkene de vil satse på fremover, sier hun.
-Vi har fått respons fra flere hold om at vi har truffet en nisje med et udekket behov. Vi har høy kvalitet på klærne våre, men bildemessig derimot, har vi litt å gå på, sier Anita Godell. -Vi har ennå ikke god nok kvalitet på bildene våre, vi fremstår rett og slett litt kjedelige ut på bildene vi har i dag. Dyktige innkjøpere og kunder ser heldigvis forbi dette. Men det er noe vi jobber med, og fremtidige kolleksjoner vil ha langt sterkere bilder med en spissere look.
Anita Godell ønsker å samarbeide med en dyktig agent for å løfte salget.