Du er her

Bessie markerer 25 år i Norge

- Nå skal vi jubilere! Det er verd å markere at vi har vært 25 år i Norge, sier Kresten Bo Petersen, gründer og medeier i Bessie.
Av Ove Hansrud
Publisert 13.07.2018 10:52

Jubileet markeres med gode tilbud til kundene på utvalgte modeller på messen i august. Den danske bukseleverandøren ble etablert i 1985 og startet salget i Norge i mai 1993. Den gang med Pål Korsgård som merkets første selger.

Fantastisk historie

- Vi har hatt en fantastisk historie i Norge med B Jeans by Bessie. Norge er et riktig godt marked for oss, omtrent like stort som i Danmark. Og vi har fått en mengde fantastiske, trofaste og proffe kunder som selger godt, sier Kresten, som dekker Norge sammen med sønnen Kasper i dag. Med utgangspunkt i showrommet i Moteforum og på hyppige reiser rundt om i landet.

Klassikere og nye modeller

B-jeans by Bessie har mange klassikere som selger godt år etter år, men fornyer seg stadig, med mange nye modeller hver sesong, og med nye vasker, snitt og detaljer.

 Miljøansvar er viktig

Miljø og sosialt ansvar blir stadig viktigere. Fra materialvalg til alle prosesser ned til den minste detalj i egen fabrikk i Italia.

- For meg er bæredyktighet mere enn økologi. Det er også CSR – sosialt ansvar. B Jeans by Bessie blir produsert i Europa på en ansvarlig måte, hvor vi både tar hensyn til det globale miljø, medarbeiderne og de forbrukerne som skal bruke klærne. Konkret betyr det eksempelvis at vi ikke anvender miljøskadelige enzymer når vi bleker, farger og vasker tekstiler, vi sparer på vannforbruket, og vi fremstiller klærne av gode metervarer med en bearbeiding av høy kvalitet.

- Vi bruker store ressurser på innovasjon, vi håndplukker og tester selv hver eneste metervare. En annen fordel er at vi selv er produserende og kan styre alle prosesser selv. Våre valg av tekstiler og produksjonsmetode garanterer lang holdbarhet, så klærne eksempelvis ikke ser forvasket ut eller går mister fasongen etter kort tid. Også i vår design bestreber vi oss på å være ansvarlige ved at designe et klassisk look med moderne detaljer, som kan følge moten i mange år, sier daglig leder Kasper Bo Petersen.

I sju land

B Jeans by Bessie selges i sju land i dag. I tillegg til hovedmarkedene Danmark og Norge er merket ute i Holland, England, Irland, Sverige og Finland. Og vi er i gang med å teste ut samarbeidspartnere i Tyskland, sier Kresten Bo Petersen.

 

 

 

Nøkkelord