Bestseller gir bort dagsomsetningen

Den 10. april har danske Bestseller sin første  ’Give-a-day’. Da går hele dagsomsetningen fra motegigantens globale omsetning fra butikker og webshops til hjelpeorganisasjoner som blant andre Redd Barna, Unicef og Gain.

Publisert

Helt konkret betyr Give-a-day at Bestseller vil donere et beløp som tilsvarer nettoomsetningen av alle Bestseller-eide og partner-eide butikker, alle Bestseller-eide webshops og omsetningen av engrossalg fredag den 10. april.

Alt som kommer inn i kassene til Bestsellers virksomhet over hele verden denne dagen går til å hjelpe noen av verdens mest utsatte barn og voksne. Den ene halvdelen av dagens omsetning går til internasjonale Redd Barna, Unicef og Gain. Den andre halvdelen blir delt ut til 39 hjelpeorganisasjoner verden over.

Internasjonale Redd Barna vil bruke donasjonen til på bedre forholdene for kinesiske barn på kostskole. I Unicef øremerkes pengene til å unngå at barn i Kenya, Angola og Kongo dør av malaria.

Hos Gain, som er den globale alliansen for bedre ernæring, går pengene til å forebygge underernæring hos indiske barn.

Det er første gang Bestseller arrangerer Give-a-day, som faller sammen med virksomhetens 40-års jubileum.

- Give-a-day handler om at gi noe tilbake til de samfunn hvor vi har bygget vår suksess, og hjelpe mennesker i nød. Vi ønsker å gjøre våre medarbeidere og kolleger stolte, og skape oppmerksomhet om veldedige formål som vi støtter både globalt og lokalt, sier direktør for CSR og Corporate Communication i Bestseller, Mogens Werge.

Powered by Labrador CMS