BODYLOOK TAS AV PLAKATEN

Igedo legger ned Düsseldorf-messen for undertøy og badetøy, Bodylook.

Publisert

Bodylook ble relansert i juli, og det nye konseptet ble godt mottatt. Likevel legges messen nå ned. – Vi har ikke klart å komme til enighet om Bodylooks framtid som ledende handelsmesse. Som arrangør har vi gjort alt vi kan for å finne en løsning, men når det kommer til stykket kan en handelsmesse gjøre suksess bare hvis den presenterer innkjøperne et spekter av produkter som er så bredt som mulig. Vi har ikke klart å sikre at vi kan tilby et utvalg som vil være av vedvarende interesse for markedet, sier administrerende direktør i Igedo, Philipp Kronen.

- Markedet og nøkkelbedrifter har ikke vært dedikert nok til Bodylook, vi trengte mer vilje fra dem til å forplikte seg for å kunne fortsette planleggingen. Uten slike forpliktelser kunne vi ikke lenger rettferdiggjøre de kommersielle og strategiske risikoene forbundet med messen, sier administrerende direktør for Messe Düsseldorf, Werner Dornschiedt.

Powered by Labrador CMS