Du er her

Boys of Europe nominert til Årets Butikkjede

Boys of Europe, Specsavers og Mester Grønn er nominerte i konkurransen om den prestisjefylte utmerkelsen Årets Butikkjede 2018.
Av Redaksjonen
Publisert 24.09.2018 14:30

Det er Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) Norge som ønsker å løfte frem butikkjedene som gir kjøpesenterkundene de beste handleopplevelsene og som oppleves som sentrenes mest attraktive samarbeidspartner i året som har gått.

Utmerkelsen gis ut hvert år av NCSC Norge og deles i år ut 18. oktober under årets Kjøpesenterkonferansen på Quality Airport Hotel Gardermoen. Juryen for Årets Butikkjede 2018 har nominert Boys of Europe, Specsavers og Mester Grønn som de beste av de 10 kandidatene bransjens egne stemte frem. Kjedene som har fått flest stemmer og poeng fikk så anledning til å gi ytterligere informasjon før de ble vurdert av en fagjury som nominerte 3 kandidater. Også en undersøkelse fra et bredt utvalg av senterledere ble tatt med i vurderingen.

Kandidatene er vurdert på områdene omsetningsutvikling, service, deltakelse i sentrenes aktiviteter, servicenivå, butikkutforming, fornyelse, markedsføring, og konsept. Kriteriet for å vinne er at butikk-/serveringskjeden har mer enn 20 utsalgssteder i Norge, hvorav minimum 10 er i kjøpesenter, og at de er representert i minst 2 av 3 definerte landsdeler. Kjeden skal også ha omsetningsøkning for den vurderte perioden samt vise positivt resultatregnskap.

De tre kandidatene er nominert til Årets Butikkjede 2018 på følgende grunnlag:

Boys of Europe

Kjeden har vist god evne til å fornye seg og har målrettet fokus på sin kundegruppe. De deltar aktivt i senteraktiviteter i tillegg til egne kampanjer, samt jobber konstant med fasader og eksponering. Kjeden har også omsetningsøkning i en svært krevende bransje noe juryen mener speiler deres fokus på god kundeservice.

Specsavers

Kjeden er tro til sitt konsept og har en solid markedsføring med stort fokus på kundeopplevelsen. Dette gjenspeiles i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse hvor de har optikerkjedenes mest fornøyde kunder. I et utfordrerne marked med stor konkurranse, kan Specsavers vise til en sterk vekst.

Mester Grønn

Kjeden har hatt en jevn vekst gjennom 35 år i markedet hvor kjedens eiere hele tiden har spilt en aktiv rolle i selskapet. Videre har de lykkes med å optimalisere butikkene og konseptet i en konkurranseutsatt bransje. Kundeklubben og digitale kanaler er sentrale i arbeidet med å øke antall kunder til senteret.

 

Nøkkelord