God stemning i b.youngs showrom og ute i butikkene i jubileumsåret.

b.young jubilerer

b.young kan feire 25 årsjubileum og markerer med å avslutte Moteuka sammen med ansatte og partnere og en rekke høstkampanjer i butikkene.

Publisert

Det er 25 år siden b.youngs «far», John Gilbert Helgeland og hans medarbeidere lanserte merket. Han satset bevisst på lokalt partnerskap for å utnytte lokalkunnskapen til gode kjøpmenn da retailsystemet ble utviklet. Dette viste seg å være den viktigste nøkkelen til suksess og en lang og uavbrutt vekstperiode.

DL Company, som kjøpte b.young for to år siden, har investert tungt i utvikling av kolleksjonene og en oppgradering og omprofilering av butikkene. Noe som har gitt gode resultater. Ansvarlig for wholesale i Norge, Åge Norem, er meget godt fornøyd med utviklingen det siste året. Salget øker, og mange av de 97 b.young-butikkene i Norge har hatt sterk omsetningsøkning, enkelte opp mot 40 prosent.

- Vi markerer jubileet i en periode med gledelig utvikling, sier Norem.

Solide, lokale partnere og kontinuitet er fortsatt viktige suksessfaktorer. Fem b.young-kjøpmen har vært med på hele reisen. Det er Torill Kristiansen i Hammerfest, Nina Bornø i Harstad, Kathrine Walstad i Asker, Frode Borkmo i Trøndelag og Calle Johnsen i Tromsø.

Powered by Labrador CMS