Devolds første pop up store i Paleet. (Foto: Nathalie Hermier)

Devold med pop up i Paleet

Ullprodukter fra Devold er noe de fleste venter å se ute i norsk natur: i sjøsprøyt, i skogen, i høyt tempo gjennom marka eller på full fart ned et snødekket fjell. Nå satses det for fullt på urban mote, med pop up store i Paleet i hele oktober.

Publisert

– Vi åpner verdens første Devold pop-up – midt i Oslo sentrum. Den vil driftes som en brand store og vil ha det beste sortimentet, forteller Jørn Næss, leder for konseptutvikling i Devold of Norway. Devold har en rekke trendy plagg som egner seg også godt til en urban mote. Med pop up på Paleet skal den norske ullprodusenten vise fram en ny side av seg selv. – Dette har vi gledet oss til lenge, sier han.

– Vi vil invitere folk inn i deler av Devold-universet, og har jobbet lenge med å plukke ut de riktige produktene for konseptet. Målet vårt er å vise frem kvalitetsproduktene og fortelle historien vår i et nytt miljø, og til et publikum som kanskje ikke møter oss til daglig, sier Næss.

Foto: Nathalie Hermier

– Paleet er en perfekt plassering for å vise frem denne delen av Devold. Her treffer vi både lokale og turister, med en stil som forener vår lange historie med urban mote. Devolds Pop-up vil ha de samme åpningstidene som Paleet.

Urban stil med historiske røtter

Historier har Devold mange av. På 1860-tallet produserte Devold-gründer Ole Anderas Devold arbeidstøy for fiskere som jobbet i værharde omgivelser langs kysten og på Island. Plaggene ble raskt populære, og var en selvsagt del av oppakningen til Roald Amundsen og andre store polfarere.

De siste årene har stilen sett en økende interesse blant unge, urbane mennesker. Passform og strikkemetode har utviklet seg i tråd med modernisering og brukerbehov, men røttene er de samme. Produktene lages fortsatt av ull fra norske sauer.

– De originale Devold-produktene har tålt hardt vær i 150 år, men egner seg også godt til en urban mote. De er fortsatt svært populære både på Svalbard og i hundekjørermiljøet på grunn av sin ekstreme slitestyrke og isolerende evne. Samtidig gir de et rustikt og nordisk preg til urbane antrekk, sier Janne Strømmen, markedssjef i Devold.

Retailløsningen til Devold pop-up er utviklet av Norcospectra i samarbeid med både Devold og Frank reklamebyrå.

Powered by Labrador CMS