Ellos ekspanderer i Norge

E-handelsstedet Ellos styrker organisasjonen med en markedsansvarlig for den norske virksomheten. Rekrutteringen er et ledd i å forbedre posisjonen innen dame-, barn- og hjemsegmentet i det voksende norske e-handelsmarkedet.

Publisert

- Vi regner med at det norske onlinemarkedet for mote vil ha en årlig tilvekst på ca seks prosent de kommende årene. For hjeminnredning spår vi en vekst tilsvarende 8 prosent. Med vårt produktutvalg og eksponeringen mot de raskest voksende segmentene, er målet å vokse raskere enn markedet, sier Mathias Ekström, markedssjef for Ellos.

Ellos har gjennomført en stor omstilling i produktutvalg og den kommersielle strategien de siste årene. Det er blant annet lansert kolleksjoner i samarbeid med designere som Ida Sjöstedt, og gjennomført kampanjer med internasjonale profiler som Sarah Jessica Parker. E-handelsstedet utvikles stadig, og i løpet av sommeren planlegges en omfattende oppgradering med blant annet forbedret funksjonalitet for mobile enheter.

- Vi har i dag nærmere 400 varemerker i sortimentet. Produktene er høyt verdsatt av våre norske kunder, noe vi ser i en forbedret kundetilfredshet. Vi er nå i ferd med å rekruttere en markedsansvarlig for å styrke organisasjonen vår i Oslo, sier Mathias Ekström.

Ellos norske organisasjon har til nå fokusert på kundeservice og administrasjon. Ellos Norge har en årlig omsetning på nærmere 300 millioner norske kroner. Ellos ble lansert i Norge i 1983, da virksomheten besto av postordre. I 2015 ble Ellos kåret til Norges beste nettbutikk av Posten Norge og Bring.

Ellos er det største e-handelsstedet innen Ellos Group, og det største forretningsområdet er damemote.

I Ellos Group inngår også e-handelsstedene Jotex med fokus på hjeminnredning, og Stayhard som retter seg mot mote for yngre menn.

Powered by Labrador CMS