Du er her

Et fredelig samarbeid

Av Ove Hansrud
Publisert 09.10.2018 14:52

For høst / vinter 2018 vil motekjeden Weekday lansere et omfattende samarbeid med Non Violence Project (NVP), en ideell organisasjon som fremmer løsning av konflikter uten vold gjennom utdanningsprogrammer.

Samarbeidet består av to deler: et nystiftet nettverk av talsmenn for fred,  og en egen kolleksjon, tilgjengelig fra 11. oktober, hvor Weekday-kunder kan bidra til å skape fred og harmoni i sitt dagligliv. Det nye nettverket, kalt Peace Force, består av ni personer som på en eller annen måte har blitt rammet av vold, og som derfor har bestemt seg for å gjøre noe med det. Starten er Weekday-kampanjen, etterfulgt av en mulighet til å jobbe tett med Non-Violence Project for å inspirere, engasjere og motivere unge mennesker til å løse konflikter uten vold.

Hvert medlem har vært gjennom et  introduksjonskurs i NVP, med fokus på konflikthåndtering. De har også mulighet til å bli sertifiserte trenere til skoler, idrettslag og andre organisasjoner.

Non-Violence Project vil bli lansert på nettet og i butikkene. Hovedbildet er NVP-logoen "Knotted Gun", opprinnelig laget av den svenske kunstneren Carl Fredrik Reuterswärd, som en hyllest til John Lennon som ble skutt og drept i New York City i 1980.

Nøkkelord