Alf Magne Bøe og Frode Mathiesen (t.h.)

Fransa passerte 100 millioner

Fransa/Dranella har hatt en fin utvikling i Norge de siste fem årene og passerte 100 millioner i omsetning i 2017.

Publisert

Fra 2013 har Fransa/Dranella gått fra en omsetning på rundt 78 millioner til 102 millioner i 2017.

- Vi er stolte av det vi har fått til, og fremfor alt stolte av det flotte teamet vi jobber i, oppbakkingen fra vår oppdragsgiver DK Company og ikke minst alle kundene våre, som gjør en flott salgsobb for merkene i butikkene sine, sier Alf Magne Bøe og Frode Mathiesen i 1st Brands AS, som har hovedagenturet for Fransa/Dranella i Norge.

Teamet bak Fransa/Dranella i Norge består foruten Bøe og Mathiesen av Andreas Fjeld, selger på Østlandet, Roar Aarhaug, selger i Midt-Norge og Nord-Norge, country manager for Fransa/Dranella i Norge, Leif Winterskov og Camilla Moen og Hedda Aastad på kundeservice.

- Vi har seks innsalg i året, og vi som selger er mye på veien og ute i butikkene. Frode og jeg dekker Vestlandet, Andreas Østlandet og Roar er «kongen av nord». Han har kjørt utallige tusen kilometer i Nord-Norge og har nær kontakt med kundene og er godt likt. Fordi vi er så mye på veien gjør jentene på kundeservice en fantastisk innsats med å sørge for at alt fungerer som det skal. Mens Leif tilsynelatende er over alt og aldri ro: Har god kontakt med kundene og både motiverer og dytter oss videre, sier Alf Magne Bøe.

- Det er dette gode teamarbeidet, sammen med godt designarbeid og gode kolleksjoner som gjør at Fransa/Draella er gode, populære merker som selger bra og som stadig kan vokse. I dag har vi 260 kunder på Fransa og 170 på Dranella, og ser at begge merkene fortsatt har vekstpotensial. Både ved at vi fortsetter å øke ordrestørrelsen hos de eksisterende kundene, slik vi har hatt en fin utvikling på de siste årene, og med nye kunder. Dranella har i tillegg store muligheter til videre vekst fordi vi nå har utviklet en bredere kolleksjon i tillegg til bukser og jeans, som merket har vært mest kjent for, sier Bøe og Mathiesen.

En annen god grunn til at vi har hatt en så positiv utvikling er at kundene blir mer bevisste på, og har god kontroll på hvilke varer de tjener mest penger på. Her kommer vi godt ut, og dermed blir merkene prioritert og får større plass i butikken, legger de til.

Roar Aarhaug er "kongen av nord". Her sammen med Zicco Leknes
Powered by Labrador CMS