Frislid til Maridalsveien

Frislid flytter inn i nye lokaler i Maridalsveien 87 i løpet av sommeren og er klar til å ta mot kunder i nyoppusset showrom under Moteuka.

Publisert

- Vi er godt fornøyd med å komme inn i et romslig showrom med bedre plass til utstilling enn i de gamle lokalene i Norsk Moteforum. Det har skjedd mye med kolleksjonene våre den siste tiden, så vi hadde behov for større plass, sier Frank Foss i Frislid.

Frislid har hatt en solid posisjon i norske herrebutikker i en årrekke, spesielt med sin klassiske linje. De siste årene er det utviklet en ny linje, Frislid Trend, med smalere passform, rettet mot en yngre målgruppe. - Denne satsingen har vært meget vellykket, og vi har fått en rekke nye under, sier Foss.

Han konstaterer at Frislids satsing på høy kvalitet og service og gode suppleringsmuligheter fra lager i Norge har hatt stor betydning for merkets posisjon.

- For noen år siden var det stort fokus på pris. Vi valgte å gå en annen vei, og fortsatt satse på kvalitet i alle ledd, både når det gjelder kvaliteter, utvikling av passformer, søm, håndverksmessig utførelse og detaljer. Det er vi meget glade for i dag. Vi ser en klar trend hvor konfeksjonskundene ikke er så opptatt av pris, de ønsker kvalitet og stil, og er villige til å betale det det koster.

Ute i butikkene er medarbeiderne opptatt av å lære mer om produktene, om stoffkvalitet, vev og håndverk, slik at de kan fortelle kundene sine historien bak, vise hvordan plaggene er bygget opp og skape forståelse for hva de får for pengene. Derfor er det viktig for oss å ha store nok lokaler til å arrangere kurs og kundesamlinger, noe vi akter å gjøre mer av i det nye showrommet i Maridalsveien, sier Foss.

Han er også godt fornøyd med omgivelsene i Maridalsveien: - Her er det mange sterke merkevarer som har mange av de samme kundene som oss, så det er fordeler for alle parter, slår han fast.

Powered by Labrador CMS