Du er her

Funksjonelle klær til all slags bruk

Lynx Laboratory har åpnet sin første pop-up butikk åpen på Skøyen i Oslo og holder den åpen ut juni. Slow fashion med funksjonelle klær for menn.
Av Redaksjonen
Publisert 21.06.2018 09:14

Brødrene Petter og Marius Ianssen mener bestemt at klær ikke bør være hemmende, men heller en naturlig del av spontaniteten som bor i oss. Historien om Lynx Laboratory startet med et bilde av bestefaren i ført svart dress og RayBan's på toppen av et fjell.

- Funksjonelle, tekniske klær blir ofte sporty og lite jobbvennlig. Moteplagg på sin side setter begrensninger for bruk og ender opp med å være svært lite praktiske. Fotografiet av bestefaren vår på toppen av et fjell i Alpene er et eksempel på det. Vår erfaring er imidlertid at menn ønsker seg begge deler. Derfor laget vi Lynx Laboratory, forteller Petter.

Planene for høsten er mange og store. Filosofien er imidlertid urokkelig - Lynx Laboratory skal være et slow fashion brand som vet hva menn egentlig vil ha!

Får menn hekta på stoff

- Lynx Laboratory er en krysning mellom James Bond og Petter Smart. Alle plaggene våre er 100 prosent funksjonelle, men i en klassisk innpakning som gjør dem perfekt til både jobb, fritid og reise. Vi vil gjøre det ukomplisert og enkelt å bli glad i klærne våre, og opplever ofte at menn kjøper produktene våre i alle farger de produseres i. Vi har lyst til å hylle eventyrlyst og spontanitet ved å lage verdens mest allsidige plagg, forteller Marius.

Gjennom klimakontraster, toppturer, sykling, klatring, svømming, yoga, i businessmøter, på fest, i storby og langt inni jungelen har brødrene testet og optimalisert hvert eneste Lynx-plagg. Med hele verden som lekeplass har merket skapt et friskt pust innen norsk design. En fusjon mellom praktisk og stilrent.

- Løp hjem i regnet når du bommer på bussen, ta deg et bad etter jobb når det er varmt, hopp over et gjerde istedenfor å gå rundt, og reis uten å pakke med deg alt du ikke trenger. Lev med klærne, istedenfor rundt dem, er brødrenes budskap.(Pressemelding)

 

 

Nøkkelord