Du er her

GANT fyller 70

I dag starter GANT markeringen av sitt 70 års-jubileum.
Av Redaksjonen
Publisert 07.02.2019 14:10

Det preppy sportsmerket ble grunnlagt på østkysten av USA i 1949. De siste tre årene har GANT hatt tosifret vekst , og har pusset opp og nyåpnet 93 butikker de siste 12 månedene. I dag finnes merket i over 70 markeder og jobber for  å fortsette den globale ekspansjonen.

GANT var det første merket som lagde «The Button-Down Shirt» til et bredere marked i Amerika i 1949, og GANT har senere bygget sin virksomhet rundt denne skjorten og seks andre amerikanske sportswear ikoner gjennom de siste syv tiårene.

For å kickstarte feiringen vil merket hedre sin arv med å markere de syv amerikanske sportswear-ikonene. Gjennom disse 70 årene har GANT drevet innovativ produksjon ved å gjenoppfinne, raffinere og perfeksjonere disse nøkkelplaggene: The Button-Down Shirt, the Club Blazer, the Chino Pant, the Piqué, the Heavy Rugger, the GANT Varsity Jacket og the Cable Knit har alle vært viktige byggesteiner for GANT sin lange suksesshistorie.

- I løpet av de siste 70 årene har vår nysgjerrighet og tenkemåte om ´Never Stop Learning´ ledet oss til betydelig produktinnovasjon som vår prestasjonslinje Tech PrepTM og bærekraftinitiativet GANT Beacons Project», sier Brian Grevy, administrerende direktør i GANT. - Jeg er også veldig stolt over vårebanebrytende merkevareaktivering, inkludert vårt bærekraftige initiativ med Kennedy-familien i 2004, og den berømte TV-serien ´Couple Thinkers´ i 2017. Nå som vi går inn i jubileumsåret vårt, ser vi frem til de neste 70 årene med GANT hvor vi skal fortsette å sette fokus på innovasjon og bærekraft. Vi vil fortsette å utvide nye territorier og produktkategorier i årene som kommer.

GANT vokste opp på østkysten av Amerika, og ble sterkt inspirert av stilen som fantes på campus på college i regionen. Dette formet også GANT sin interne kultur, som er definert av ´Never Stop Learning´. Dette er drivkraften for innovasjon i selskapet og har de siste årene blitt delt eksternt med mål om å inspirere resten av verden til å forbli nysgjerrig.

GANT vil senere i jubileumsåret avsløre etterfølgeren etter den vellykkede TV-serien «Couple Thinkers», som for tiden har 14 millioner visninger og totalt blitt sett 85 millioner minutter. Dette vil lanseres gjennom en ny, moderne dokumentarfilm på den verdensberømte Tribeca Film Festival i New York City i mai.

GANT sitt 70-år jubileum skal feires og hedres gjennom hele året. Senere I vår, inviterer også merket gjester fra de viktigste globale markeder for å bli med på jubileumsfest i Stockholm. (Pressemelding)