Vonnie Wallace Dahl, Roger Fausko og Per Kristian Pettersen vil gi Gardeur en «boost» i Norge.

Gardeur med norsk datterselskap

Atelier Gardeur etablerer et eget norsk datterselskap i Norge. Selskapet skal drives av Per Kristian Pettersen, Vonnie Wallace Dahl og Camilla Stephansen-Smith, med showrom i Norwegian Fashion Center. Roger Fausko får ansvaret for Gardeur herreklær.

Publisert

Pettersen, Wallace og Stephansen-Smith eier Steilmann Import Norge AS, og skal i tillegg til driften av Gardeur fortsatt selge det tyske merket Apanage. Og fra høsten 2017 får de det danske yttertøymerket JUNGE , etter Ole Gjekstad som blir pensjonist etter 50 år i bransjen! Gjekstad kjører ut sin siste sesong med Junge for neste høst/vinter , men har allerede nå flyttet inn hos Vonnie og Per Kristian for at overgangen i nytt showroom og snart ny agent blir mer flytende , og for at kundene vet hvor de finner Junge i fremtiden.

Godt kjent – stort potensial

- Gardeur er Tysklands eldste buksemerke – et stort og tradisjonsrikt selskap som er godt kjent i Norge, har stort potensial og som vi gleder oss over å samarbeide med. Ved å etablere et eget norsk datterselskap gjør vi det mye enklere for norske kunder. De kjøper i norske kroner, de har et norsk serviceapparat å forholde seg til ved suppleringer, eventuelle reklamasjoner og andre henvendelser. Og vi vil ha et NOS-lager med de mest solgte modellene i Drøbak, slik at vi kan supplere hvor som helst i Norge på maksimum to dager. Logistikk og tempo, og muligheten til rask supplering i sesong blir stadig viktigere for butikkene, og dette tar vi konsekvensen av, sier Per Kristian Pettersen og Vonnie Wallace Dahl.

Solid og velsmurt

Gardeur er et solid, internasjonalt konsern med eget fabrikkanlegg i Tunisia og et imponerende lager- og logistikksenter i Tyskland. De har store kolleksjoner, både på dame- og herresiden, og er godt kjent for høy kvalitet i alle ledd. De har et stort NOS-lager i Tyskland, og det som ikke kan suppleres fra lageret i Norge, suppleres raskt og effektivt i løpet av tre dager fra hovedlageret.

Store muligheter

- Vi satser på å gi merket en restart og en «boost» i Norge. Gardeur dame har mange gode, solide kunder, som vi vil ta godt vare på og utvikle, samtidig som vi satser på mange nye kunder. I dag utgjør dameklær 80 prosent av Gardeurs totalomsetning i Norge, mens det ellers i Europa fordeler seg 50-50 mellom dame og herre. Derfor ser vi et stort potensial i herreklærne, og har fått med oss Roger Fausko, som også er agent for Calida, til å ta ansvar for herrekolleksjonen. Både dame- og herrekolleksjonen vil bli samlet i vårt showrom på Fornebu, sier Pettersen og Wallace Dahl.

Powered by Labrador CMS