Du er her

God flyt for Soaked in Luxury

Nytt showrom, ny selger og meget god respons fra kundene på de siste kolleksjonene. - Soaked in Luxury har god flyt, konstaterer country sales manager Henriette Knudsen.
Av Ove Hansrud
Publisert 23.03.2018 11:32

Hun flyttet inn i nytt showrom i Maridalsveien, noen få meter fra det gamle, til messa i februar. Og 1. mars begynte Ingvild Holm-Risøe Myrstrand, ny selger for Vestlandet og Nord-Norge.

- Jeg er veldig glad for at det blir satset skikkelig på Soaked in Luxury, med to selgere, sier Henriette, som også har en annen gladnyhet til kundene sine: Soaked in Luxury har ord på seg for godt gjennomsalg og god fortjeneste for butikkene. Nå er kalkylene forbedret, slik at inntjeningsmulighetene for butikkene blir enda bedre. Samtidig er kolleksjonene bredere enn før, med enda bedre kvaliteter, sier hun.

Soaked in Luxury henvender seg mot den motebevisste damen på 25 +, men treffer bredt med sin gode passform, både med ung og kul stil som treffer trendene, og den mer kommersielle stilen som treffer de mer voksne kundene.

- Vi ligger i midtsegmentet, og erfarer at vi treffer godt i mange typer butikker, både som pris-starter i medium pluss-butikker og i litt høyere sjikt i butikker med en litt lavere prisprofil. Vi fikk 15 nye kunder på messa i februar, og har rundt 130 forhandlere i Norge. Nå har vi gode muligheter for å vokse videre, sier Knudsen.

Ingvild Holm-Risøe Myrstrand er 24 år og har jobbet først som deltidshjelp og siden fast i b.young-butikker i hjembyen Kragerø, i Bergen, hvor hun studerte økonomi, og i Oslo. En god bakgrunn å ha når hun nå skal operere på «den andre siden av bordet».

I disse dager er det year end-kolleksjonen som gjelder, noe som alltid er stort og viktig for Soaked in Luxury. - Her går vi all in med partyklær med bling og glitter, slår Knudsen fast. Men legger til: Vi har stort utvalg, er spesielt sterke på strikk og basic-plagg, og tør å gå litt lenger og være litt mer crazy enn andre når det gjelder farger.

Soaked gikk fra 8 til seks årlige kolleksjoner for noen år siden. Hver hovedkolleksjon følges opp med  ekspressleveringer på 20-25 pieces som treffer sesongene og fyller tomrommene.