God utvikling for Ball Group

Ball Group hadde sterk resultatvekst i 2016 etter salget av de tre merkene Puls, Culture og Educe til DK Company.

Publisert

Salget ble gjennomført for å skape et skarpere fokus på utvikling av pluss size-merket Zizzi. Noe selskapet har lyktes svært godt med. Tross mange utfordringer med omorganiseringer, ekstra omkostninger og investeringer går selskapet ut av året med en omsetningsøkning på den gjenværende virksomheten på 48 millioner danske kroner, til 398 millioner. Driftsresultatet ble på 12,4 millioner, mot -39,9 millioner året før.

Den positive utviklingen er et resultat av omsetningsøkning i onlinesalget, økning av antall egne butikker og omsetningsøkning i egne butikker, heter det i en pressemelding.

- 2016 har vært et skjellsettende år for virksomheten, idet vi med utsikt til en markant mindre omsetning har måttet tilpasse omkostningsbasen, omstille virksomhetens forretningsmodell og for øvrig ivareta den daglige drift. Vi har hatt en klar ide om hvordan virksomheten skulle utvikles, og at det skulle gå hurtig. Det er gått bedre enn forventet, og mer enn noe annet gleder jeg meg over at vi kommer styrket ut av året såvel organisatorisk som finansielt, uttaler Ball Groups CEO, Kuno Kildetoft i pressemeldingen.

- Vi har gjennomført de nødvendige endringer i vår organisasjon og ledelsesteam, styrket vårt tilbud til kundene og investert i våre distribusjonskanaler. Derfor ser vi meget positivt på den fremtidige utvikling i forretningen. I det kommende året forventer vi en omsetningsvekst på 50 millioner kroner samt et markant løft i inntjeningen som følge av utviklingen i vårt onlinesalg, konseptbutikker og wholesale-kanaler, sier Kildetoft i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS