Leni Sødal, Ole Fjelberg og Randi Versto Kaasa i OnePiece
Dette er andre gangen OnePiece er her, og mye har skjedd siden første gang i juli i fjor: – Da hadde vi én butikk, og nå har vi femti. Det har skjedd veldig mye veldig fort, og det er gøy. Hvor enn vi drar, blir vi tatt i mot med åpne armer. Jeg tror det er mye fordi vi får folk til å smile. Også har vi jo fått mye medieoppmerksomhet, blant annet når kjendiser har dukket opp i en onepiece. Det sier Ole Fjelberg, som er ansvarlig for markedet i England. Ikke hvem-som-helst
De har vært rund på flere messer i både Europa og i USA, og funnet ut at det er i Berlin de føler seg hjemme: – Dette er den beste messa for oss. Her er det kvalitet, og det er stort. De som kommer hit vet hva de er ute etter, og de viser interesse. Også er det jo ikke hvem som helst som får stille ut her heller; vi må vise at vi har noe spesielt. Dette er stedet hvor vi kan vise at vi faktisk er en skikkelig merkevare, sier Fjelberg.Snart i 19 land
Det norske merket etablerte seg i 2007, nådde en god topp året etter, og siden spredte det seg til Sverige. Nå begynner OnePiece å få fotfeste i Finland, nedover i Europa, i England, og i USA. – Nå er vi etablert i ni land, og om ikke lenge er vi i ti til. Det er utrolig hvor mange forskjellige grupper mennesker vi når. Vi har gått fra å være et norsk produkt til å bli en kjent merkevare, sier Fjelberg. For de har ikke bare onepiecer. Joggebukser og hettegensere er også viktige deler av kolleksjonen; Det er en god forening av leisurewear og fashion, understreker Fjelberg.