Hatten av for sixpencen

Norske menn får stadig større sans for å spisse antrekket med hodeplagg. Leverandørene merker god økning. Denne våren er det spesielt sixpencen som har kommet til heder og verdighet igjen.

Publisert

Salget av hatter og luer har økt de siste årene, og den tradisjonelle engelske arbeiderklasse-lua er blitt stadig hottere. Her kan sikkert kjendiser som «Petter Uteligger» og Petter Skjerven ha bidratt sterkt. Derfor er det hatten av for sixpencen denne våren. Også capsen, som var uunnværlig for de fleste som vokste opp på 80- og 90-tallet, blir stadig mer populær for voksne menn.

Martin Kjellman, agent for svenske Wigéns i Norge, slår fornøyd fast at stadig flere menn oppdager at det finnes alternativer til strikkelua og at stadig flere ønsker å toppe antrekket med hatt eller lue – og aller helst sixpence. Den kommer i stadig flere varianter og fasonger, og mange av vårmodellene er småfrekke og fargerike.

- Her ligger det et stort potensial for mersalg i butikkene, sier han.

Powered by Labrador CMS