Du er her

Haust kutter V-Collection

Norway Fashion Group avvikler V-collection som eget merke for å konsentrere seg om å videreutvikle merkevaren Haust. – En tung beslutning å ta, men den eneste fornuftig. Det er for ressurskrevende å bygge to merker parallelt, sier Kristoffer Haust.
Av Ove Hansrud
Publisert 17.08.2015 08:00

Caroline Flannum og de andre selgerne i Norway Fashion Group kan konsentrere seg om bare en kolleksjon.

- De to merkene Haust og V-Collection ble mer og mer like, og vi så tendenser til at de konkurrerte med hverandre ute i butikkene. Derfor måtte vi stille oss to spørsmål: Hva tjener vi mest penger på? Og hva tjener kundene best på? Ut fra svarene vi fikk har vi bestemt oss for å utvide Haust-kolleksjonen med det beste fra V-Collection og konsentrere oss om å bygge ett merke. Resultatet er en større kolleksjon, både bredere og dypere, med et lavere prisnivå enn V-Collection. Vi har oppdaget at det har mange fordeler for våre eksisterende kunder, og at det kommer til nye kunder, sier Kristoffer Haust.

Dette medfører også endringer i organisasjonen. - Vi har justert organisasjonen vår ut fra dette og sparer mye penger på å kunne konsentrere oss om bare Haust. De shop-in-shop-løsningene vi har hatt for V-Collection blir omprofilert til Haust. Vår V-Collection butikk i Oasen i Bergen blir Haust-butikk. Haust-butikkene på Sørlandssenteret, i Larvik, Sandefjord, Horten, Gulskogen i Drammen, Holmen-senteret og Ski fortsetter som før, sier han.