Du er her

H&M legger ned Cheap Monday

H&M legger ned merket Cheap Monday for å rendyrke kjernevirksomheten.
Av Redaksjonen
Publisert 27.11.2018 13:11

Det kunngjør H&M i en pressemelding i dag. Motebransjen gjennomgår store endringer grunnet den pågående digitaliseringen. H&M-konsernets omstillingsarbeid fortsetter i høyt tempo, og kjeden prioriterer kjernevirksomheten.

Cheap Monday-merket har hatt en negativ salgs- og lønnsomhetsutvikling i lang tid, melder H&M.

– Cheap Mondays forretningssmodell bygger på tradisjonell grossistvirksomhet som har hatt store utfordringer på grunn av skiftet i bransjen, skriver konsernet.

H&M kjøpte Cheap Monday i 2008. Den aller første Cheap Monday-butikken åpnet i København i november 2009.

Avviklingen vil starte umiddelbart og avsluttes innen 30. juni 2019. Cheap Monday-butikken i London og nettbutikken vil bli stengt 31. desember, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.

Nøkkelord