If og Weekday samarbeider

Weekday og forsikringsselskapet If samarbeider for å skape en kolleksjon av reflekterende tilbehør.Samarbeidet har som mål å vise millenniumsgenerasjonen at sikkerhet både kan være funksjonelt og fasjonabelt.

Publisert

Dette er det tredje året If samarbeider med moteindustrien. Initiativet startet i 2014 sammen med det svenske motemerket BACK og reflekskolleksjonen ”Watch Your Back”, som fikk stor oppmerksomhet. I fjor fulgte If opp suksessen i Norge med moteskaperne i Mardou & Dean. I år er det Weekday som står bak kolleksjonen.

Årets mørkeste periode er rett rundt hjørnet. Da øker også antallet fotgjengere som skades i trafikken. Til tross for at en refleks halverer ulykkesrisikoen, viser en undersøkelse gjennomført for If at nesten halvparten av alle nordmenn sjelden eller aldri bruker refleks. Blant de under 30 år går nesten tre av fire uten refleks når de er ute i mørket. Flertallet uttalte glemsel og forfengelighet som hovedgrunner.

- Vi er derfor svært glade for å nå kunne samarbeide med Weekday, en merkevare med stort gjennomslag og kunnskap om gruppen som bruker refleks minst – Millennials, sier Katarina Mohlin, kommunikasjonssjef i If. Den nye kolleksjonen vil inneholde fem plagg totalt. Fire vesker og en cap. Samarbeidet tilbyr Weekday-kundene nye design som vil gjøre refleks både relevant og ettertraktet.

Kolleksjonen vil være tilgjengelig i Weekday-butikker og nettbutikk fra 1. november.

- På Weekday har vi lenge jobbet med problemstillinger knyttet til mote, mennesker og sosialt ansvar, og vi er stadig på utkikk etter nye muligheter hvor vi kan integrere alle tre. Denne kolleksjonen gjør nettopp det – det er moderne og stilig, og vi tror at det kan bidra til å redde liv. Vi håper at vi sammen med If kan gjøre en forskjell, sier Liselott Olovzon, Head of Marketing hos Weekday.

Powered by Labrador CMS