Jack & Jones tilbake til jeans-røttene

Jack & Jones har utviklet seg til å bli Bestsellers viktigste herremerke. Nå får merket en ansiktsløftning.

Publisert

Jack & Jones ble etablert for 28 år av et team av unge menn med felles lidenskap for denim. En lidenskap som etter hvert har blitt et av Bestsellers største herremerker. Nå står det foran en omfattende make over: - I fjor satte vi en ny strategisk retning for merket. Vi ønsker å gå tilbake til vår kjerneverdi og gjøre det vi kan best – jeans, sier Anders Gam, Brand Director for Jack & Jones, i en pressemelding.

Den nye identiteten for merket er basert på lidenskapen for denim, hvor blå blir den viktigste fargen. Logoen er modernisert og markedskommunikasjonen skal understreke merkets fire verdier: maskulinitet, sosialitet, gjenoppfriskning og håndverk. Hjemmesiden og de sosiale medier-kanalene får en endring i tråd med den nye merkeidentiteten.

I tillegg har Jack & Jones det siste året utvidet sortimentet med en plus size-kolleksjon og en kolleksjon for gutter i alderen 5 til 16 år, for å nå en bredere kundegruppe og skape det Anders Gam kaller «livstidsforbrukere». (Tøj)

Powered by Labrador CMS