Køer og fullt trøkk på Vestby

Som vanlig var det voldsomt trøkk og køkaos på Norwegian Outlet på Vestby i morgentimene fredag.

Publisert

Det var Norwegian Outlet som tok Black Friday til Norge.

– Vi har satt omsetningsrekord hvert år siden vi begynte med Black Friday i 2010. Flere tusen har allerede vært innom de første timene etter åpning. Det forteller oss både at nordmenn fortsatt er svært prisbevisste og at slutten av november er en god tid å begynne juleshoppingen på, forteller daglig leder i Norwegian Outlet, Einar Sørland, i en pressemelding.

Gjennom hele Black Friday er det timestilbud på Vestby. Dette er de aller beste tilbudene, og det er begrenset antall. Allerede klokken 07.00, rett etter åpning, kjørte Craft i gang med et tilbud som trakk de mest ivrige shopperne, dunjakker på 90% rabatt. Morgenfuglene bykset sammen for å prøve å få tak i det som kanskje kan være en julegave til far eller mor, skriver Norwegian Outlet i pressemeldingen.

– I fjor ble det estimert at 40 000 kunder var innom i løpet av feiringen, i år ser det ut til at det blir ny rekord. Kundene tar til seg «Black Friday»-tradisjonen med stor glede, og gjør unna mye av innkjøpene av gaver til jul allerede i forkant av desember, sier Einar Sørland.

Halvparten handler

I en spørreundersøkelse foretatt blant 1000 norske forbrukerne av YouGov på vegne av DIBS Payment Services, svarer halvparten at de har planer om å handle på Black Friday. Av disse har 36 prosent utelukkende planer om å handle på nett, 32 prosent i fysisk butikk,mens 32 prosent vil handle både på nett og i fysisk butikk.

Tallene fra undersøkelser som også er foretatt i Danmark, Sverige og Finland avslører at 46 prosent av danske forbrukere har planer om å benytte seg av tilbudene på Black Friday. 44 prosent av svenskene svarer ja til det samme spørsmålet, mens bare 32 prosent av våre naboer i Finland har lagt shoppingplaner. Nordmenn ligger dermed på topp med 50 prosent. (Kilde: Retailmagasinet)

Powered by Labrador CMS