Kari Traa utvider skokolleksjonen

Sportsmerket Kari Traa gjorde i fjor høst stor suksess med sin første sneakerskolleksjon. Nå utvides vårens kolleksjon.

Publisert

- Å komme med egne KT-sneakers har vært veldig spennende for oss, og responsen har vært super. Vi har derfor valgt å utvide kolleksjonen med nye farger og tre nye modeller i år, sier Sissel Himle, markedssjef i Kari Traa.

Konkurransen i sneakers-markedet er stor, men siden Kari Traa er en merkevare av jenter, for jenter, har alle avgjørelser i prosessen blitt tatt med tanke på jenters behov og preferanser.

- Der mange sportsmerker tradisjonelt sett har fokusert på mannen, for deretter å «shrink it and pink it» for kvinnen, er det her kun fokusert på kvinnen fra start til slutt. Kvinnefoten er tross alt annerledes enn mannens, og det stiller ulike krav til alt fra produksjon til design, sier Himle.

Sneakersene som tidligere kom i to ulike modeller, «Fres» og «Fus», blir nå utvidet med den minimalistiske skoen «Byks», den klassiske retro inspirerte sneakersen «Trinn», og en sporty modell kalt «Driv». Alle fargene i kolleksjonen er hentet fra fargepaletten til SS19-kleskolleksjonen, slik at sneakersene tilfører en fresh og ny look innenfor den populære sneakers-trenden som dominerer motebildet.

Kampanjen frontes av danseren og TV-profilen Mona Berntsen. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS