kello.jpg

Kello med Uniqsize størrelsessystem

Kello har overtatt Uniqsize A/S om deres patenterte størrelsessystem. Systemet baserer seg på tre enkle kroppsmål og har fått svært gode tilbakemeldinger.

Publisert

Uniqsize er nå implementert hos en av de aller største aktørene i Tyskland, Weber & Ott. Målet er meget ambisiøst: Å revolusjonere buksemarkedet i Europa. Og behovet er der. Undersøkelser viser at 7 av 10 kvinner har vanskelig for å finne smarte velsittende jeans og bukser.

Uniqsize baserer seg på at forbrukeren med tre enkle kroppsmål kan identifisere den passform som oppleves som "perfect fit", når buksene tas ned fra hyllen og inn i prøverommet.

– Vi er meget imponert over systemets enorme kompleksitet og ikke minst treffsikkerhet, sier Christian Uttrup i Kello.

Kello vil fra i høst av levere jeans som har en sertifisert Uniqsize passform. – I starten tar vi sikte på å treffe majoriteten av kundene slik at minst 60 prosent av forbrukerne vil føle seg fantastisk vel i våre jeans og at ytterligere 20 prosent vil være absolutt tilfredse, sier Christian Uttrup.

Nytt styre, ny giv

Christian Uttrup og Finn Nyholm Albertsen overtok Kello for to år siden i samarbeid med investoren Venture Midt/Vest.

– Oppryddings- og tilpasningsfasen er nå over, og det skal settes fokus på vekst, opplyser de to direktørene som nå har fått godkjent en offensiv vekstplan for virksomheten. En vekstplan som skal skape grunnlaget for en internasjonal ekspansjon.

Powered by Labrador CMS