casamoda

Kjellman tar over Casamoda

Tyske Casamoda satser på Norge og har inngått agenturavtale med Kjellman Tekstil. - Jeg har fått svært positive tilbakemeldinger fra de kundene som har sett smakebiter av merket, så jeg gleder meg til å ta fatt, sier Martin Kjellman, som overtar 1. juli.

Publisert

Martin Kjellman og Muriel Negre-Wolmeringer, marketingdirektør i Casamoda

Casamoda hører med blant de største leverandørene av skjorter og strikk i Tyskland. Selskapet ble etablert i 1924. Den første Casamoda-kolleksjonen ble introdusert i 1990. Ti år etter, i 2000, kom søstermerket Venti, rettet mot en yngre målgruppe.

Venti

Egne fabrikker

Hovedkontoret i Oldenburg har 180 ansatte og selskapets egne fabrikker i Makedonia og Romania har totalt 880 ansatte. Det produseres 3.8 millioner plagg i året. Produktene selges i 30 egne butikker, en egen outlet store, 1900 butikker i Tyskland og 1200 butikker i rundt 20 andre land. I fjor ble det åpnet et nytt logistikksenter med en kapasitet på to millioner skjorter. Alt er produsert i henhold til OEKO-TEX standard 100.

Komfortabelt og sporty

Casamoda har sine stilrøtter i «American Casual Sportswear, med komfortable, sporty modeller med stor vekt på detaljer. Merket har flere linjer rettet mot, både business og fritid. Strikkevarene holder høy kvalitet, med gensere og jakker i farger som matcher skjortene. Sommerkolleksjonen har i tillegg et stort utvalg i piquettrøyer og t-skjorter.

Venti - yngre og tøffere

Venti retter seg mot en noe yngre målgruppe med et tøffere uttrykk, smalere passform. Hovedinjen er Black, med strykefrie, slim-fitted businesskjorter og underlinjene Body Stretch og Limited som er mer motepregete modeller. Venti har også en linje kalt «prewashed» med fritidsskjorter og tilhørende strikkevarer.

Casamoda

Powered by Labrador CMS