Kjenn din trend med pej

pej gruppen står bak en ny grunnbok i trendforskning, Trendsociologi v. 2.0, og gir på et seminar i Oslo 6. oktober i Oslo et innblikk i hvordan man arbeider med trender.

Publisert

Seminaret gir også en innføring i hvilke internasjonale trendmaterialer som finnes for dem som arbeider med produktutvikling og kommunikasjon.

Det gis en introduksjon til verktøyer som brukes til trendforskning innenfor mote, design, interiør, matvarer, medier og reklame/kommunikasjon og hvordan man skal brukes dem.

Elementer i seminaret:

- Hva er forskjellen på fremtidsforskning og trendforskning? - Hvordan anvendes trendforskning i praksis? - Hvordan leser du tidsånden? - Hvor kommer de nye tendenser fra? - Hvilke verktøyer anvender man? - Hva kan du bruke som inspirasjonskilder?- Hvilke internasjonale trendkilder finnes?

Foredragsholder er trendforsker Louise Byg Kongsholm som står bak den nye grunnboken i trendforskning «Trendsociolog v. 2.0». Seminaret går i Kunsthallen, St. Olavsgt. 32 i Oslo 6. oktober og koster 495 DKK.

WGSN-presentasjon

I etterkant av trendseminaret presenteres verdens ledende byrå på online trendservice, WGSN, som har inngått et strategisk samarbeid med pej gruppen. Her gis det en oversikt over deres måte å arbeide med sesonger, makrotrender og mikrotrender, og det gis også en kort presentasjon av makrotrender for sesongen høst/vinter 16/17.

Seminaret inneholder en presentasjon av hele WGSNs spekter av online service til mode, interiør og detalj og vil være relevant for både design, mote, accessories, interiør og jobbfunksjoner om knytter seg til produktutvikling, kolleksjonsutvikling, markedsføring, salg eller detalj. WGSN-presentasjonen er gratis, men krever påmelding til lm@pejgruppen.dk

Powered by Labrador CMS