Du er her

Kygo Life går for etisk handel

Det nylig lanserte livsstilmerket Kygo Life har fått godkjent sitt medlemskap i Initiativ for etisk handel (IEH).
Av Ove Hansrud
Publisert 16.09.2016 12:04

Bakgrunnen for medlemskapet er eget ønske om at IEH skal bistå med ekspertise slik at selskapet utvikler seg i henhold til etiske retningslinjer i alle ledd, med et spesielt fokus på leverandørkjeden. 

- Vi er veldig glade for å ha blitt medlem hos IEH. Det var naturlig å melde oss inn for å bidra til å sette fokus på etisk handel. Vi  er opptatt av å følge retningslinjer og regler for etisk handel så for oss var det naturlig å melde oss inn. Spesielt for en sterk merkevare som Kygo hvor fokuset på kvalitet er sentralt, er det viktig å gå  igang tidlig med arbeidet rundt etisk handel, sier Jon Inge Gullikstad, CEO i Kygo Life .

- Vi er stolte over at Kygo Life har valgt IEH som sin samarbeidspartner. Men enda viktigere enn det, er at Kygo Life utvetydig slår fast at kvalitet i alle ledd også betyr å sørge for at de som lager produktene har en god hverdag. Vi ser at stadig flere innser at for å skape en solid merkevare og en stolt bedriftskultur, så både må – og vil – man sikre at alle som er involvert i produksjonen nyter godt av det. Etisk handel handler om nettopp det– og vi ser fram til et godt samarbeid med Kygo life, sier Per N. Bondevik, daglig leder IEH.

 

 

Nøkkelord
Faktaboks

Om IEH (Initiativ for etisk handel)

IEH er en medlemsorganisasjon for bedrifter, organisasjoner og offentlige virksomheter, hvor medlemskapet forplikter til kontinuerlig forbedringsarbeid. IEHs formål er å fremme ansvarlige leverandørkjeder slik at internasjonal handel bidrar til å ivareta menneske- og arbeidstakerrettigheter, bærekraftig utvikling og forsvarlig miljøhåndtering.

Om Kygo Life

Kygo Life ledes av CEO Jon Inge Gullikstad med artisten Kyrre Gørvell-Dahll som Creative Drirector, som har skapt merket basert på klær han selv liker å bruke. Kygo Life fokuserer på en ren og komfortabel stil med verdiene nøysomhet, ydmykhet, ekte og innovativ som kjerneverdier.