LauRie vokser og utvider

Det danske moteselskapet Lau Rie har ambisiøse vekstplaner og utvider staben med en design- og produktsjef og en salgs- og marketingsjef.

Publisert

Hos LauRie er alle medlemmer av ledergruppen og styret medinvestorer. Kapitalfondet Industriutvikling eier 40 prosent av aksjene, men ledelse og styremedlemmer eier resten. De er skjønt enige om at det kun er en vei fremover – med en sterk satsing vekst og utvikling. – Vi har store forventninger til fremtiden for LauRie, og vi er allerede godt i gang med reisen, sier administrerende direktør og medeier Henrik Hansen.

Vekstplanene gjør at organisasjonen styrkes. I fjor høst ble Anne Melgaard Thorsen ansatt som design- og produktsjef. Direktør og medeier Lena Trend Hansen fortsetter som overordnet ansvarlig for merkets designmessige utvikling. Christina Lid er ansatt som slags- og marketingsjef. Salgssjef Peter Wædeled skal konsentrere seg om nye markeder i Tyskland, Holland og England.

- Da vi nå intensiverer salgsinnsatsen sør for Danmark har vi behov for en person som setter salgsmessig fokus på de eksisterende markedene i Norden, samtidig som vi skal bruke mer energi på en profesjonell branding av LauRie fremover, blant annet for å formidle at vi er mye mer enn bare et buksemerke, sier Henrik Hansen.

Merket skal fortsette å satse miljøvennlig, med en utvidelse av bruken av Oeko-Tex. Hele vår- og sommerkolleksjonen for 2017 er Oeko-Tex-sertifisert. Det vil si at alle metervarer, knapper, glidelåser og tråd er sertifisert etter Oeko-Tex standard 100. Noe som sikrer at forbrukerne ikke utsettes for helseskadelige påvirkninger.

- LauRie er på alle måter en sunn virksomhet, med en bæredyktig tilgang og med god vekst og sunn økonomi. Med Norden som basis og bukseprogrammet som fyrtårn ser vi riktig mange ekspansjonsmuligheter, både geografisk, produkt- og kanalmessig, sier styreformann Thomas Ryge Mikkelsen, som har lang erfaring i å utvikle merkevarer og bygge en vekstorganisasjon fra smykkegiganten Pandora.

Powered by Labrador CMS