Lindex lanserer Pink Collection

For å støtte kampen mot brystkreft, lanserer Lindex i oktober en egen designkolleksjon der 10 prosent av omsetningen doneres til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon og brystkreftforskning.

Publisert

Tidligere år har Lindex samarbeidet med internasjonale designere som Missoni, Matthew Williamson og Jean Paul Gaultier, men i år står Lindex’ eget designteam bak kolleksjonen som har fått navnet Pink Collection.

- Vi ga våre designere i oppdrag å skape årets designkolleksjon og resultatet ble Pink Collection – en moderne, feminin og sterk konseptuell kolleksjon med nøye utvalgte plagg og tilbehør i en spennende fargeskala. Det føles fantastisk å kunne bidra til kampen mot brystkreft med vår egen design i år, sier Annika Hedin, designsjef i Lindex.

Pink Collection inneholder 19 plagg og tilbehør i myke, strikkede og vevde materialer, i en skala av høstens viktigste motefarge, fra dyp vinrød til lys rosa. Til kolleksjonen hører også et rosa armbånd, Pink Bracelet, der hele overskuddet doneres til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. Armbåndet, som er i skinn og metall, er tilvirket i Sverige og det er benyttet miljøvennlig garving.

I tillegg til Pink Collection, selger Lindex også Kreftforeningens Rosa sløyfe i alle butikker i Norge.

Lindex Pink Collection lanseres i Lindex-butikker og på lindex.com 6. oktober.

Powered by Labrador CMS