Du er her

A. Loft Pedersen relanserer Zorbé

A. Loft Pedersen A/S har ansatt Jesper Andersen som COO. Han har med seg merket Zorbé, som skal relanseres.
Av Ove Hansrud
Publisert 06.08.2018 13:49

Planen er at Jesper Andersen med tiden skal avløse CEO Niels Loft Pedersen. Loft Pedersen er opprinnelig utdannet bankmann og kom til familievirksomheten i 1991. Han er tredje generation i virksomheten, som ble stiftet i 1938 av Alma Loft Pedersen.

- Jesper Andersen blir også medeier i A. Loft Pedersen A/S, og hensikten er at han i løpet av få år overtar virksomheten 100 prosent. Han vil gradvis overta flere og flere av mine funksjoner, men vil til å begynnemed med primært ha fokus på å ta A. Loft Pedersen til neste nivå når det gjelder  omsetningsvekst og produktutvikling. Vi er allerede godt i gang med en reposisjonering og videreutvikling produktmessig av Loft Fashion. Vi er til stede på 16 eksportmarkeder, så det er et solid fundament å bygge videre på. Jeg vurderer at virksomheten trenger et friskt pust, og jeg er sikker på at Jesper Andersen med sin personlighet og med sin store bransjeerfaring vil gi A. Loft Pedersen og Loft Fashion et kjempeløft, sier Niels Loft Pedersen.

Jesper Andersen har mange års erfaring fra motebransjen, primært innenfor damemote. I en årrekke drev han sin egen virksomhet Express de Paris med merket Molly-Jo, som han siden solgte til Godske Group, hvor han har vært ansatt de siste tre årene.

Med seg til A. Loft Pedersen tar Jesper Andersen merket Zorbé. Planen er å relansere Zorbé fullt ut til sesongen høst/vinter  2019, men allerede på CIFF i august vil innnkjøpere kunne se en appetitvekker på Zorbé, som har fokus på topper i viskose/Lycra.
 

- Med Zorbé som nytt merke i A. Loft Pedersen-regi får vi utvidet sortimentet. Det sikrer virksomheten kontinuitet i omsetningen, da toppene selger godt i sommersesongen, mens yttertøyet har hovedsesong om vinteren, sier Jesper Andersen. (Pressemelding)

Nøkkelord