Maria Black åpner pop up-butikk i Oslo

Ved å stadig utfordre smykkeindustrien har den danske smykkedesigneren Maria Black skapt sin egen kreative nisje. 1 november åpner det danske merket sin første pop up-butikk i Oslo.

Publisert

Blacks design er minimalistisk og stilrent og kombinerer gamle tradisjoner med innovative ideer. Smykkene er også kjønnsnøytrale. Hennes smykker er å finne i ledende internasjonale designbutikker som Colette Paris og Net-a-Porter.

Maria Blacks kolleksjoner inneholder øredobber, halskjeder og armbånd, og siden begynnelsen av 2010 har Maria Black vært en av de første med fokus på den illusjonistiske piercing looken. Med en stigende popularitet for smykkene og en nylig designet ørepiercing i kolleksjonen bestående av 14K gull, samt mini hoops med diamanter og safirer, tilbyr Maria Black en eksklusiv opplevelse og muligheten for et personlig utrykk.

- Den moderne piercing handler ikke om opprør, men empowerment. De gamle tabuene rundt piercinger har blitt visket ut, og de nye piercingene er raffinert og nøye utformet, sier Black.

I pop-up butikken finner man et eget piercingstudio som vil være åpent 3 dager i uken. Det gis personlig rådgivning, gratis etterkontroll og et rensesett følger med smykkene for å sikre god healing av den nye piercingen.

Butikken som er på 230 kvm, over tre nivåer i Prinsens gate, vil også få besøk av nettgalleriet OsloNowhere, et galleri på nett fylt med nordisk samtidskunst, originale malerier, kunsttrykk og foto i begrenset opplag, nye talenter og inspirerende kunstnerintervjuer.

Powered by Labrador CMS