Du er her

Mer livsstil og inspirasjon på Panorama Berlin

Panorama Berlin arrangeres fra 16. til 18. januar. Med ny hallstruktur, utvidede livsstilsområder og glidende overganger slik at det er enklere for de besøkende å orientere seg.
Av Ove Hansrud
Publisert 09.11.2017 11:31

Panorama Berlin presenterer trender for den kommende vintersesongen under mottoet Shaping Identities. Det skjer på 45.000 kvadratmeter utstillingsplass i 11 haller, med rundt 800 utstillere.
- Varemerker trenger en sterk identitet som er relevant for kundene. Som tjenesteleverandør og nav for moteindustrien, omarbeider Panorama Berlin også sin identitet i år: Etter 10 vellykkede messer bestemte vi oss for å revidere konseptet for å gjøre det mer tilgjengelig for utstillere og besøkende, sier Jörg Wichmann, administrerende direktør i Panorama Berlin. - Shaping Identities beskriver vårt oppdrag og er også hva vi ber våre merkevarer å gjøre: Skjerp profilen din og presentere dine merker med et sterkt budskap. Takket være en ny hallstruktur, utvidede livsstilsområder og våre nye seksjoner Panorama Berlin er fortsatt den beste plattformen for dette, sier han.
- Vi har endret hallstrukturen, så det er lettere for de besøkende å bli orientert. Det blir fortsatt egne områder for dame- og herreklær, men mer sømløse overganger fra casual til formell.

Hall 1 (Grace) presenterer kvinneklær med de mer klassiske merkene, og fortsetter i hall 3, i Style Hub, med yngre merker. I hall 5 er det tilbehør. Gents i hall 2 og Modernist i hall 4 presenterer herreklær. I hall 6 er det sko, bærekraftig mote i hall 7 C,  Hipstar med stormote i 7b, Lectures i hall 7 A. Det er også en egen hall for denim og streetwear  (Hall 9).

- I tillegg er konseptet med livsstilsområder utvidet med livsstilsprodukter intergrert i de ulike hallene, som blir satt opp som moderne varehus: Arkitekturen vil lede besøkende til sentrum av hallene, hvor produkter valgt for respektive målgrupper vil bli presentert, styrke segmentet og legge til nye kilder til inspirasjon. Vi vil møte det økte behovet for inspirasjon, følelser og informasjon, sier Jörg Wichmann. (Pressemelding)