Du er her

Moods med sportskolleksjon

Moods of Norway er seg selv lik. For å lansere den nye sportskolleksjonen leide de like godt selveste Holmenkollen og inviterte presse og gjester til Kollen-søndag med omvisning og prøvehopp i tårnet!
Av Anonym
Publisert 17.01.2011 07:52

Tøft og litt sprøtt, men praktisk og funksjonelt i Moods sportskolleksjon 

Kolleksjonen er typisk Moods: Fargerik, sprø og tøff. Men også med god passform og høy kvalitet på materialer og utførelse, slik at de holder både kulde og fuktighet ute.

Simen Staalnacke innrømmer at han driver en vanskelig balansegang: - Vi utfordrer de tradisjonelle sportsmerkene på deres hjemmebane. Men vi gjør det på vår måte. Mens de fleste andre tar utgangspunkt i kjente sportsprofiler, går vi fashionveien. Vi ønsker å ta utgangspunkt i fashion for å lage gode sportsklær av god kvalitet, sier han.

Så langt har han fått meget gode tilbakemeldinger. Det virker som om nordmenn er modne for både rose traktorer og lysegrønne cocktailglass i skibakken.

Moods satser på en parallell distribusjon. Selvsagt vil sportskolleksjonen bli å finne i Moods sine egne butikker og i motebutikker som selger Moods-klær. Men i tillegg har Moods-teamet plukket ut 60 – 70 sportsbutikker som de ønsker å selge kolleksjonen i.

- Vi tar med oss den nye sportskolleksjonen til USA også, til utvalgte butikker på kjente vintersportssteder, sier Simen, som er meget godt fornøyd med tingenes tilstand:

- Vi er helt i rute i forhold til det vi planla med USA-satsingen - det ser meget bra ut. Avtalen med USA`s største varehuskjede Macy`s er i gang, og hittil har 16 av Macy`s varehus i de største byene startet salget av Moods-klær.


3000 vaffeljern

På hjemmebane opplever Moods flere hyggelige overraskelser. En av dem var lanseringen av rosa vaffeljern med Grandma`s vaffelmiks før jul. 3000 vaffeljern ble revet bort på 10 dager. - Det er ikke enkelt for noen som produserer klær å vite hvor mange rosa vaffeljern det går an å selge, så vi gikk tomme, humrer Staalnacke. - Men vi kommer med flere til neste jul, lover han.

Moods har tidligere sagt at de ikke bare er et klesmerke, men at de kan selge hva som helst bare det passer inn i konseptet. Noe de rosa vaffeljernene er et bevis på.

Moods svever høyt