Du er her

Mote, helse og skjønnhet på Telenor Arena

En ny mote- og skjønnhetsmesse er på gang i Telenor Arena. Fashion Conventions International (FCI) og Health & Beauty Scandinavia arrangeres samme helgen som innkjøpsuka i Oslo åpner i februar. Med start fredag 2. februar til søndag 4. februar.
Av Ove Hansrud
Publisert 19.10.2017 15:10

Fashion Conventions International drives av Carlo Ferrando Fashion AS, som eies av Jhan-Carlo Ferrando. FCI har inngått samarbeid med den eksisterende messen Health & Beauty Scandinavia som drives av Atlagon AS, eid av Kari Tveranger og Sela Valentina Selmark. Dette er Skandinavias største arrangement for skjønnhet, helse og velvære. 

Vil markedsføre norsk mote

- Vi vil være et supplement til de øvrige messe- og innkjøpsarenaene, og har til hensikt å bidra til å markedsføre og selge norsk mote og klesdesign, sier Event Manager Jhan-Carlo Ferrando. - Vi mener at dette til nå er en oversett bransje med sterke røtter i vår kultur, som har et enormt salgspotensial både her hjemme og ute i verden.

Norges lengste catwalk

- Nå organiserer vi norgeshistoriens lengste catwalk, tvers gjennom Telenor arena, med fire utvalgte norske mote- og designmerker, juryert av sterke, godt etablerte og kunnskapsrike norske profiler i bransjen, som skal vises for internasjonale innkjøpere. De fire merkene får dekket catwalk-showet, stand i Telenor Arena og internasjonal markedsføring. Andre motemerker kan kjøpe stand, forteller han.

I juryen sitter Nils-Christian Ihlen-Hansen, grunnlegger av Esmod Oslo og tidligere designer for Yves St. Lauren, Gunnhild Nygaard, som har jobbet som designer hos både Givency og Christian Dior, og Tine Solheim, med bakgrunn fra Yves St. Laurent og Per Spook.

Internasjonale medier

- Riktig mediedekning er viktig for klesmerkene for å øke etterspørselen, derfor tilrettelegger vi for fellesinteressene til pressen og moteindustrien. Derfor har vi fått avtale med en rekke viktige medier for motebransjen. Som verdens ledende motekanal, Fashion One TV, med potensielt 420 millioner seere i verden, Vogue Italia, Deux mag og øvrig norsk- og internasjonal presse.

- Vi arrangerer en sammensatt visning og messe der utvalgte designere viser sine merker og går dermed i bresjen for norsk mote nasjonalt og internasjonalt, sier Ferrando.- Vi begrenser også antall inviterte kjendiser og fokuserer heller på de som påvirker moten. Innkjøperne er våre kjendiser og FCI er basert på deres ønsker, sier han.

 

 

Nøkkelord