Du er her

Nedgang for KappAhl

Flere av de store kjeder merkerskjerpet konkurranse, blant annet fra netthandelen. H & M har tidligere rapportert om nedgang i salget. Nå følger Kappahl i samme spor, med en nedgang i omsetningen det siste kvartalet ( september /november) med 7,5 prosent.
Av Ove Hansrud
Publisert 21.12.2017 14:33

Nettomsetningen for dette kvartalet var 1 166 millioner svenske kroner, mot 1 261 i tilsvarende periode i fjor.  I sammenlignbare butikker gikk salget ned med 5,3 prosent. Driftsmarginen gikk ned fra 11,4 til 7,8 prosent, og selskapet regner med at omsetning og inntjening vil fortsette å være under press på grunn av kundenes endrede handlevaner.

Integrasjon av netthandel og fysiske butikker, click&collect,  mer effektiv nettbutikk og en ny betalingsform i butikk fra Klarna er noen av tiltakene som kjeden setter i verk.

KappAhl har i dag 363 butikker, fem mindre enn til samme tid i fjor. 98 av butikkene ligger i Norge.

Nøkkelord