Du er her

Nettsuksess for OnePiece

Den norske nettbutikken OnePiece gjør stor internasjonal suksess. Under netthandelsdagen LOAD.15 fikk selskapet to priser.
Av Ove Hansrud
Publisert 18.09.2015 14:45

Prisvinnerne i Load.15

En uavhengig jury med bred digital kompetanse står bak kåringen, og i år tildelte de prisen for Årets Cross Border og Innovasjonsprisen til OnePiece. Juryen er spesielt imponert over hvordan OnePiece har vokst fra å tilby ett plagg i Norge til å ha en verdensomspennende kolleksjon.


Imponerende

Det er Posten Norge som arrangerer prisutdelingen, og e-handelsdirektør Gunnar Henriksen er blant dem som har latt seg imponere av den norske nettbutikken.

- OnePiece viser en fantastisk evne til å utvikle seg samtidig som de tør å satse. De har vist at nordmenn kan tilby varer til verden og ikke bare at all verdens kommer til Norge. Det burde inspirere mange norske nettbutikker, sier Henriksen.

Juryen trekker også fram at OnePiece bruker nettet og sosiale medier på en innovativ og nyskapende måte. For dette ble den norske nettbutikken belønnet med årets innovasjonspris under LOAD.15.


Årets crossborder

OnePiece har vokst fra å produsere ett enkelt plagg til norske forbrukere, til nå å tilby en hel kolleksjon over hele verden. De måler og tester alt de gjør i nettbutikken, og bruker markedsføring på nye og innovative måter. OnePiece er Årets Cross Border fordi de tenker stort og ser muligheter fremfor begrensninger. De har vist hvordan det kan lønne seg med en internasjonal satsing.


Innovasjonspris

OnePiece vant innovasjonsprisen med sitt #SocialCurrency-konsept, som bruker Internett-teknologi i kombinasjon med sosiale medier på en innovativ og nyskapende måte. Juryen slo fast at dette er med på å styrke selskapets posisjon i markedet, skape et bedre omdømme og høyere omsetning. OnePiece demonstrerer gjennom konseptet at de har en klar forståelse for målgruppen sin, og engasjerer på målgruppens premisser. Det er gjennomføringsmåten for# SocialCurrency som gjør at det er innovasjon: det er ikke bare et buzz-ord, men også et godt eksempel på hvordan nettbutikker kan fornye seg. 


Ellos årets netthandel

Ellos viser at det er mulig å fornye seg og ta spranget fra postordre til netthandel og ble kåret til årets nettbutikk. Juryen karakteriserer Ellos som en bunnsolid nettbutikk med stålkontroll på alle tall. De jobber dedikert med måling av alt de gjør i nettbutikken, og det resulterer i en suveren brukeropplevelse for kunden. Samtidig har de en klar visjon for fremtiden innen netthandel.

Prisen som Årets nykommer ble tildelt Armourstore, som har spesialisert seg på sportsutstyr.