Du er her

Norrøna relanserer Whiteout

Norrøna relanserer nisjekonseptet Whiteout, gjør det tilgjengelig for en større kundegruppeog selger direkte til forbruker for å presse prisene. Enkeltpersoner og organisasjoner som jobber for å få folk ut i naturen erstatter det tradisjonelle distribusjonsleddet.
Av Redaksjonen
Publisert 11.12.2018 09:15

Frode Grønvold-, konseptuvtikler i Whiteout forklarer bakgrunnen:

- Det digitale skiftet endrer også tekstilbransjen. Eier og leder av Norrøna, Jørgen Jørgensen,  er visjonær, han ser endringene, og han har dyktige folk i organisasjonen som ser muligheter.

Whiteout var i 2004 et nisjekonsept med røtter i det norske ski og snowboardmiljøet, som rettet seg mot det samme miljøet i inn og utland. Det var et marginalt produkt forbeholdt en smal tilhengerskare.

I dag ser vi at vårt apparat og de fordeler vi besitter kan spille en mye større og viktigere rolle. Verden trenger ikke enda et klesmerke. Den trenger et bedre alternativ. Ved å hoppe over distribusjonsleddet og selge direkte til sluttbruker kan vi tillate oss å være kompromissløse og tilby kvalitetsprodukter der vi kun bruker bærekraftige løsninger og er så transparente som vi kan, samtidig som prisen du som forbruker ender opp med er betraktelig lavere enn i en tradisjonell modell. Dette er store løfter som vi er i posisjon til å levere på, og når vi vet at vi tilbyr et så godt alternativ så er det vårt ansvar å nå ut til så mange som mulig.  

Da gir det ikke mening å hevende seg til en nisje. Vi tror vi alle har godt av å komme oss ut, og kaller vår målgruppe for «aspiring outdoor». Det vil si  de av oss som gjerne vil være mer ute. Vi har derfor byttet ut distribusjonsleddet med enkeltindivider og organisasjoner som aktivt jobber for å få fremme fordelene med å komme seg litt ut.  5 prosent av vår omsetning går uavkortet til dette formålet, sier Grønvold. (Pressemelding) 

 

Nøkkelord