Du er her

Norske pop ups i Promenaden

Fire norske designere har åpnet pop up-butikker i Promenaden Fashion District den siste tiden.
Av Redaksjonen
Publisert 31.10.2019 11:09

Nylig åpnet Cathrine Hammel og Julie Josephine butikker. Førstnevnte i Eger, i den nye handlegaten Øvre Slottsgate, og Julie Josephine i Steen & Strøm. Tidligere denne høsten har også Kashmina åpnet i Promenaden og WoolLand på Steen & Strøm.

Pop-Up fenomenet har lenge vært etablert og sentralt i motebyer som både Paris, New York og London. Og også her i Norge, spesielt i Oslo, har dette blitt mer og mer vanlig og ettertraktet de siste årene.

- I Promenaden har vi de siste årene opplevd en stor interesse for Pop-Up konseptet, både fra retailere som ønsker å teste et nytt marked og lansere nye produkter/ kolleksjoner, og ikke minst fra forbrukere som forventer noe ekstra når de handler. Vi jobber derfor aktivt med unike Pop-Up konsepter som kan gi forbrukeren en ny og spennende opplevelse hver gang de handler hos oss, sier Annette Lund, CEO i Promenaden Fashion District.


Fra Cathrine Hammels kolleksjon

Cathrine Hammel (Eger)

Cathrine Hammel har hatt base i Oslo siden 1997. Estetikken er elegant, med et fokus på klær som skal fungere i hverdagen. Nøkkelord som funksjonalitet, minimalisme og håndverk preger hver eneste kolleksjon. Cathrine Hammel er solgt i over 160 butikker i hele verden, og er kjent for strikk-materialer og kvalitetsplagg som varer i flere år.

- Vi ønsket en pop up i hjertet av sentrum. I tillegg til beliggenhet, er vi også opptatt av å ligge ved siden av andre gode nisjebutikker, og det gjør vi på Eger med Heaven Scent og Run and Relax, begge norske konsepter med kvinnelige grundere, som nærmeste naboer. Vi følte dette var et sted vi ville passe inn og trives, sier Cathrine Hammel.

Julie Josephine  (Steen & Strøm)

Julie Josephine er et norsk varemerke bestående av en basekolleksjon hvor fokuset har vært å skape high-end essentials til garderoben. Julie Josephine tilbyr de klassiske baseplaggene designet for kvinner som er over gjennomsnittet interessert i kvalitet, mote og design. Gjennom merkevarens minimalistiske konsept, representerer kolleksjonen feminine, enkle og anvendelige baseplagg.


Julie Josephine har pop up i Steen & Strøm

Plaggene er laget i italiensk bomull av høyeste kvalitet. For Julie har det vært avgjørende å finne de beste materialene som holder fasongen i plaggene og får deg til å føle deg elegant og komfortabel gjennom hele dagen.

- Grunnen til at vi ønsket å ha pop-up butikk på Steen & Strøm er fordi vi har sett at det har vært en veldig god måte for oss og teste ut ulike markeder på. Vi synes Steen & Strøm har en spennende kundegruppe og ikke minst er et spennende senter hvor det er mye som skjer om dagen. Vi ønsker først og fremst å bruke muligheten til å ha butikken der for å kunne markedsføre oss mot dette publikumet, og se hvordan våre varer fungerer i dette området i Oslo, sier Julie Josephine.

Kashmina (Prinsens gate)

Kashmina designer klær i 100% kashmirull og via onlinebutikken kashmina.com, og sin egen butikk i hjembyen Drøbak. I tillegg har klesmerket eksklusiv popupshop i Oslo store deler av året. Kashmina eies og drives av designer Monica Bergem, og består av et team på ca 10 personer.

- I Kashmina åpner vi popupbutikk i Oslo hver høst. Vi bruker lang tid på å finne lokaler som passer til vårt konsept. Kashmina er et eksklusivt norsk klesmerke, med design i 100% kashmirull. For oss er beliggenhet viktig. Nok en gang falt valget på Promenaden - her føler vi at vi møter målgruppen og det er en fantastisk plass å ha butikk med eksklusive varer i Oslo i dag, sier Monica Bergem

WoolLand (Steen & Strøm)

WoolLand Norway ble etablert i 2011 av tre jenter som ønsket å utvikle ullundertøyet til baby og barn. Ullundertøyet til WoolLand er designet i 100 prosent Merinoull. Konsept, kvalitet og design ble så godt mottatt at kolleksjonene vokst seg store og kategoriene mange i løpet av få år..

- WoolLand Norway er et norsk ullmerke med høy kvalitet og et unikt konsept til fornuftige priser som kun selges i egeneide butikker som går hånd i hanske med Steen & Strøm Dept. sin profil. Derfor har Steen & Strøm Dept. vært et naturlig valg for oss når vi skal se oss ut høstens ønskede Pop Up lokasjoner både fjernt og nært de siste tre årene, sier  Annette Steen Lien