Du er her

Norwegian Outlet øker og ansetter retailsjef

Mens totalmarkedet på klær og sko så langt i år kan vise til en laber utvikling, har Norwegian Outlet i Vestby hatt en besøks- og omsetningsvekst på over 20 prosent. Nå ansettes ny retailsjef for å øke handleopplevelsen for kundene.
Av Ove Hansrud
Publisert 16.05.2013 08:45

Marte Glenday Iversen er ny retailsjef i Norwegian Outlet.

 

- Dette kan skyldes konseptets unike posisjon, samt at miksen av merkevarebutikker har blitt ytterligere forsterket. Både GStar, Lexington og Kari Traa har flyttet inn i det siste og øker publikums lyst til å ta turen, sier daglig Leder Einar Sørland i en pressemelding.

 I følge senterets undersøkelser reiser kundene i snitt over to timer for å besøke Merkevarebyen. For å innfri kundenes forventninger er det nå ansatt en egen retailsjef. Marte Glenday Iversen har nylig begynt i denne stillingen.

- Mitt hovedfokus vil være å sikre at alle butikkene innfrir kundenes forventninger og at lysten til fremtidige besøk forsterkes ytterligere, sier hun.

 Marte vil stå sentralt i en forsterket retailsatsing og har en sterk bakgrunn innenfor dette fagfeltet. Tidligere har hun blant annet jobbet som butikksjef for Only og Jack&Jones og senere som distriktssjef i Bestseller Retail Europe. Videre har hun jobbet som merchandiser for Vero Moda kjeden i Bestseller Wholesale. Etter 12 år i Bestseller fikk hun ansvaret som Country Manager for JC i RNB Retail and Brands, der hun var i to år. Hun kommer nå fra stillingen som kjedeleder i Babyshop.

 Ordinære kjøpesentre har ikke en slik funksjon i sin administrasjon, men Norwegian Outlet anser dette som en forutsetning for å skape best mulig handleopplevelser.

  - Å fokusere på at kundene alltid reiser fornøyde hjem med flere handleposer er essensielt for å oppnå positive ringer i vannet, sier daglig leder Einar Sørland. - Videre har vi en klar ambisjon om å bli best på retail slik at innholdet i kundenes handlekurver og vår lønnsomhet øker, sier han.