Du er her

Ny forretningsmodell i IC Group

Danske IC Group, som i dag eier de fire merkene Tiger of Sweden, By Malene Birger, Designers Remix og Saint Tropez, endrer forretningsmodell.
Av Redaksjonen
Publisert 29.08.2018 09:15

IC Group skal heretter kun være et børsnotert holdingselskap som eier de fire merkene, som skal drives selvstendig, hver for seg.

Den nye forretningsstrategien ble offentliggjort da IC Group la fram regnskapet for 2017/2018. Det viser at omsetningen fra de fire merkene falt med 9,2 prosent det siste året, fra 1,714 milliarder danske kroner til 1, 535 milliarder, men med en resultatbedring fra 16 til 36 millioner danske kroner.

IC Group solgte tidligere i år ett av sine mest profilerte merker, Peak Performance. For neste år forventer selskapet en omsetningsøkning for Tiger of Sweden og By Malene Birger og en svak tilbakegang for de to andre merkene. (Tøj)

Nøkkelord