Ny Onepiece-sjef

Espen Skei Lerfald (29) tar over sjefsstolen i Onepiece etter en av grunnleggerne, Thomas Adams, og tar nå med seg selskapet inn i en ny epoke hvor USA er ett av de største satsningsområdene.

Publisert

Onepiece har omsatt for mer enn 700 millioner kroner siden oppstart, med hovedfokus på utlandet siden 2011. Kombinasjonen med å gå inn i et nytt marked med et unikt produkt som skaper oppmerksomhet rundt brandet, samtidig som de introduserer en bredere kolleksjon av klær, har fungert bra for selskapet.

- Det er fremdeles flere store markeder hvor vi bare så smått har startet, som USA og ASIA. Her har vi fått god respons og god organisk vekst, heter det i en pressemelding.

- Jeg er ydmyk og glad for den sjansen jeg nå har fått til å drive Onepiece videre. Selskapet har vært gjennom en fantastisk oppstartsperiode med god vekst, og hvor man har klart å etablere seg i flere internasjonale markeder. Videre blir det viktig å jobbe med å befeste den posisjonen man har fått i eksisterende markeder, samt å etablere seg i nye markeder og fortsette å utvikle merkevaren. Dette er en utrolig spennende oppgave som jeg tar fatt på med stor entusiasme, sier Espen Skei Lerfald om sin nye rolle.

Ung tungtvekter

Espen Skei Lerfald kommer fra PwC og har erfaring innen en rekke ulike bransjer, og har siden mars jobbet som CFO i Onepiece. Med store visjoner og bred erfaring er han nå klar for å dra Onepiece-suksessen videre. Lerfald har en bachelor i økonomi og administrasjon fra Norges handelsskole i Bergen, en master i revisjon og regnskap fra Handelshøyskolen BI og en master i finans fra ESADE Business School i Barcelona.

- Espen har en spennende og bred erfaring fra PwC å vise til, og har siden mars i år imponert både meg, styret og gründerne i rollen som CFO i Onepiece. Tross sin unge alder har han en meget solid erfaring og bakgrunn, og har i sin korte tid i Onepiece vist en imponerende evne til å tilpasse seg og forstå bransjen som selskapet opererer i.

Onepiece har vært, og er i en spennende ekspansjonsfase hvor fortsatt vekst er et fastsatt mål. Samtidig vil det fremover også være viktig å bygge en god struktur internt for å håndtere veksten på best mulig måte. Vi er overbevist om at Espen har de egenskapene som skal til for å ta selskapet videre ut i verden, samtidig som man ivaretar og styrker posisjonen i de etablerte markedene, uttaler Arthur Engel, styreleder i Onepiece.

Satser på USA og Bloomingdales

At Onepiece satser internasjonalt har lenge vært kjent, og selskapet omsatte i fjor for over 150 millioner kroner. Hovedsaktlig I Europa. Nå skal Onepiece bli enda sterkere i det amerikanske markedet, og som en av sine første oppgaver i selskapet får Lerfald oppgaven med å lede Onepiece inn i de eksklusive multibrandvarehusene til Bloomingdales.

Powered by Labrador CMS