Ny Zalando-rekord

Zalando satte ny rekord i antall ordre og antall aktive kunder i andre kvartal.

Publisert

Zalando fortsatte å kapre markedsandeler og hadde en omsetningsvekst i andre kvartal på 20,9 prosent til EUR 1.330,0 millioner, i tråd med et vekstmål på 20-25%.

Europas ledende netthandel for mote og livsstil oppnådde en justert EBIT på EUR 94,0 millioner, med en margin på 7,1 prosent i perioden. I 2018 ser Zalando en lønnsom salgsvekst i den nedre delen av et estimat på 20 – 25 prosent, og forventer justert EBIT til å være i nedre enden av et estimat på mellom EUR 220 og 270 millioner.

Andre kvartal bar preg av en sterk utvikling. Zalando fikk inn 29 millioner ordre, som er det høyest registrerte antallet i løpet av et kvartal. Antall aktive kunder økte med 15,9 prosent til 24,6 millioner.

- Den sterke veksten i kunde-KPI viser at motoren vår fungerer ekstremt bra. Vi gleder oss over at vårt tydelige fokus på kundene gir resultater, til tross for et krevende motemarked. Partner-programmet vårt har vist særlig sterk vekst, og står for omlag 10 prosent av vare-volumet i andre kvartal, sier Co-CEO i Zalando, Rubin Ritter om kvartalsresultatet i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS