Du er her

Nytt norsk street wear-merke

Cocco Lokko er et nytt norsk street wear-merke. Bak merket står Usman Sarwar med god «fødselshjelp» fra Norwegian Fashion House, designer Lilia Gjerstad Welsh og bloggeren Martine Halvorsen.
Av Ove Hansrud
Publisert 22.12.2017 10:58

Merket ble lansert i Oslo i november. Foreløpig med bare en hettegenser og en genser med rund hals. Usman Sarwar starter i det små, med salg på sin egen nettbutikk, coccolokko.com, og utvider kolleksjonen og gjør den bredere etter hvert.

- Målet mitt er å lage ny, norsk ungdomsmote, med fokus på høy kvalitet i materialer og produksjon, men til gode priser. Plagg for alle, som har god passform, er behagelige å bruke, og som varer lenge, sier Usman. De første plaggene er i svart og hvitt, men det kommer flere farger i neste runde.

Han er takknemlig for starthjelpen han har fått fra Norwegian Fashion House og sine hjelpere i den første, kritiske fasen. Nå står han alene, og fortsetter med nettsalg og utvikling av en liten kolleksjon som blir presentert til sommeren.

- Det tar tid og krever mye jobb å opparbeide et nytt merke. Jeg tjener ikke penger på Cocco Lokko nå, men er tålmodig, og kombinerer foreløpig denne jobben med to andre jobber i vaktselskap, sier den optimistiske gründeren.

Nøkkelord